صعود 10 پله‌ای بندر شهید رجایی در بین بنادر جهان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارتقای 10 پله ای این بندر را در بین بنادر بزرگ دنیا علی رغم رکود در بسیاری از این بنادر نشانه برنامه ریزی مدون و ارتقای سطح خدمات در این بندر دانست.
کد خبر: ۳۴۰۴۸۰

به گزارش مهر در بندرعباس، علی اکبر صفایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: طی فصل بهار امسال، 608 هزار و 371 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و باگیری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی را نشان می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی جامعی که در این بندر صورت گرفته این روند رو به رشد همچنان ادامه یافته و تا پایان سال رکورد دو میلیون و 800 هزار TEU کانتینر را برجای گذارد.

وی در عین حال کل میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را 17میلیون و 199 هزار و 623 تن عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به  سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.

صفایی اضافه کرد: در این مدت همچنین چهار میلیون و 980 هزار و 799 تن کالای غیر نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که با رشد چشمگیر 98 درصدی مواجه بوده است. وی آمار مشابه سال قبل در این بخش را دو میلیون و 509 هزار و 445 تن عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش 9 درصدی واردات کالاهای غیر نفتی از این بندر میزان آن را چهار میلیون و 511 هزار و593 تن عنوان کرد.

وی در عین حال از رشد 74 درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی از طریق این بندر خبر داد و گفت : طی این مدت 494 هزار و 119 تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر ترانزیت شده است.

صفایی آمار ترانشیپ در این بندر را طی سه ماهه نخست امسال، 950 هزار و 122 تن اعلام کرد و افزود: این آمار 46 درصد نسبت به مدت مشابه سال 88 افزایش نشان می دهد.

صفایی با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری مواد نفتی در این بندر گفت: طی سه ماهه گذشته منتهی به ابتدای تیرماه ، 6 میلیون و 183 هزار و 360 تن مواد نفتی از طریق این بندر تخلیه و بارگیری شد که با کاهش 12 درصدی روبرو بوده است.

وی میزان ترانزیت این مواد را در این بندر 58 هزار و 492 تن عنوان کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به کاهش واردات مواد نفتی از این بندر گفت: آمار واردات مواد نفتی نیز طی این مدت به رقم یک میلیون و 69 هزار و 213 تن رسید که 2 درصدکاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها