معاون نیروی انسانی وزیر کار خبر داد:

استفاده از سند اشتغال در برنامه‌ پنجم توسعه

حمید حاجی عبدالوهاب معاون نیروی انسانی وزیر کار و امور اجتماعی از تدوین سند اشتغال کشور خبر داد و گفت: این سند در برنامه پنجم به کار گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۶۳۲۲

به گزارش ایسنا ، معاون نیروی انسانی وزیر کار و امور اجتماعی که در مراسم پنجمین جشنواره برتر کارآفرینان استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت ، اظهار کرد: کارآفرین باید از مزایای استان با بهره‌وری بالا استفاده کند و کارآفرینان ما در این زمینه موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به منابع خدادادی بکر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه ما از این منابع غافل هستیم و بدین دلیل نتوانسته‌ایم حداکثر استفاده را از آن‌ داشته باشیم.

معاون نیروی انسانی وزیر کار و امور اجتماعی خاطر نشان کرد: کارآفرین می‌تواند در همه حوزه‌ها موثر باشد و کسی که کارآفرین است ، بیکار نمی‌نشیند و مرتب برای خود کار می‌تراشد؛ کارآفرین با توجه به روحیه لطیفی که دارد، نمی‌تواند به عدالت و انصاف بی‌توجه باشد و ما می‌بینیم که در فرهنگ ما کارآفرینان نودوست و بسیار موثر هستند.

همچنین مسعود باستانی - مدیر کل و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویر احمد - نیز گفت: جشنواره ملی کارآفرینان در 10 مردادماه در یاسوج برگزار خواهد شد و ما در همین جا از همه کارآفرینان استان می‌خواهیم که حضوری فعال در این استان داشته باشند.

وی هدف ازبرگزاری این جشنواره را توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، برجسته‌سازی فرهنگ کارآفرینی، تشویق حامیان کارآفرین ایجاد انگیزه برای کارآفرینان برشمرد و گفت: ‌افزایش تعداد اختراعات، توسعه بنگاه‌های اقتصادی و توزیع درآمد در جامعه کارآفرینان موجب تقویت بخش خصوصی می‌شود.

باستانی گفت: ‌در زمینه تولید گوشت قرمز این استان نیز سالانه 13 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که هشت هزار تن آن در استان مصرف می‌شود و پنج هزار تن آن به خارج از استان صادر می‌شود؛ پس با توجه به این سری از پتانسیل‌های ویژه در استان باید به سراغ راه‌اندازی کارخانه‌های مختلف فرآوری ضایعات دام برویم.

وی از کارآفرینان خواست تا فرهنگ کارآفرینی را در سطح استان گسترش دهند تا بتوانند به توسعه استان در همه بخش‌ها کمک کنند.

مدیر کل کار و امور اجتماعی کهگیلویه و بویر احمد نرخ بیکاری موجود در استان را 14.8 برشمرد و گفت: در چند سال گذشته این نرخ 23 درصد و حتی بالاتر بوده است و کاهش این نرخ بیکاری مرهون تلاش‌های دولت نهم و دهم در سطح این استان است.

باستانی ادامه داد: این استان نیازمند منابع مالی است منتها باید طرح‌های دارای توجیه فنی در دستمان باشد تا بتوانیم منابع مالی بیشتری را جذب کنیم.

در پایان این مراسم از تعداد از 20 نفر از کارآفرینان برتر که کسب و کار آنان کم‌تر از پنج سال سابقه فعالیت داشته و برترین بوده‌اند تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها