گوگل دیگر اطلاعات وای فای را جمع نمی‌کند

گوگل با ارسال نامه‌ای به کمیته بازرسی اروپا، طرح جمع‌‌آوری اطلاعات وای‌فای خود را توضیح داد و اعلام کرد این طرح هیچ قانونی را نقض نکرده است. اما احتمالا این نامه هم نتواند جلوی جریمه‌های آینده را بگیرد.
کد خبر: ۳۳۵۸۴۰

به‌گزارش CNET، در این نامه که به سه ‌تن از اعضای انرژی خانه و کمیته تجارت ارسال شده، بابت جمع‌آوری اطلاعات بی‌سیم شخصی افراد، عذرخواهی و اعلام شده است که جمع‌آوری داده‌ها را به‌طور کامل متوقف خواهد کرد. این شرکت در پروژه Street View خود علاوه بر پخش تصاویر زنده از خیابان‌های مختلف جهان، به‌جمع‌آوری سیگنال‌ها و داده‌های شبکه‌های شخصی وای‌فای اقدام ‌کرده بود. گوگل اعلام کرده است که این داده‌ها به‌‌منظور ارائه سرویس بهتر بوده و تنها به گرد‌آوری اطلاعات از شبکه‌های بدون امنیت ‌پرداخته است.

پابلو چاوز، مدیر سیاست‌های عمومی گوگل در این نامه نوشته است:‌ «ما مطمئن هستیم که جمع‌آوری این داده‌ها از شبکه‌هایی که آزاد هستند، خلاف نیست. قانونمدار بودن ما و درست کار کردن دو چیز متفاوت هستند و اگر این اقدام ما خلاف قوانین است، به‌‌شدت از این بابت متاسف هستیم.»

سه تن از اعضای کمیته بازرسی این نامه را تاثیربرانگیز ندانسته‌اند و اعلام کرده‌اند: «این کار برای شرکتی که بر مبنای مدل تجاری جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کنندگان است، گران تمام خواهد شد و این شکست بزرگی برای گوگل خواهد بود که در تلاش بود دولت را وادار کند دیگر شرکت‌های ارائه دهنده سرویس را تحت رگولاتوری قرار دهد.»

گوگل همچنین مجبور است به هشت شخص حقیقی که از این موضوع شکایت کرده‌اند نیز پاسخ بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها