ایران زمین

ارومیه ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نقده گفت: بیش از 6 هزار قطعه فلامینگو به تالاب‌های نقده وارد شده‌اند. سفری افزود: با احیای تالاب‌های بین‌المللی حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو شاهد حضور چشمگیر پرندگان آبزی و کنار‌آبزی در این تالاب‌ها هستیم. وجود هزاران قطعه از انواع پرندگان و 6 هزار قطعه فلامینگو در سال جاری، شکوه خاصی به این تالاب‌ها بخشیده است.
کد خبر: ۳۳۵۷۳۳

سراب ـ ایرنا: نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه بستان‌آباد ـ سراب با 100 میلیارد ریال اعتبار از ماه آینده خبر داد.

مجید نصیرپور در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: نقشه این پروژه آماده شده و پس از اجرای مرحله مناقصه به پیمانکار تحویل می‌شود. وی همچنین اظهار کرد: تا پایان تیرماه سال‌جاری 90 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت و تا دو سال آینده راه روستایی خاکی و غیر‌آسفالته نخواهیم داشت.

اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان با تولید 90 درصد بذر ذرت و مینی‌تیوبر به عنوان هسته اولیه بذر سیب‌زمینی پرچمدار کشور است. عادل عبدایمانی افزود: به طور متوسط سالانه 17 هزار تن بذر ذرت در این استان تولید می‌شود که از این محل تولید بیش از 34 میلیون دلار درآمد نصیب استان می‌شود. سالانه ظرفیت تولید هسته اولیه بذر سیب‌زمینی یا مینی تیوبر در کشور 2 میلیون عدد است و با تولید بیشتر این رقم به 5 میلیون عدد در کشور می‌رسد.

مرند ـ خبرنگار جام‌جم: فرماندار شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از خسارت بیش از 3 میلیارد تومانی سیل به مزارع و باغات و جاده‌های بین مزارع این شهرستان خبر داد. بهنام رضوانی گفت: بارش بی‌سابقه باران به همراه تگرگ در شهرستان مرند و یامچی موجب شد که در مدت حدود 20 دقیقه، بیش از 27 میلی‌متر باران و تگرگ ببارد و نزدیک به 500 واحد مسکونی و تجاری دچار خسارات زیادی شوند.

سنندج ـ ایسنا:‌ شهردار سنندج برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌های داخل و حومه با توجه به شروع فصل گرما هشدار داد. فریدون پوررضایی افزود: با توجه به خشک شدن رویش گیاهی مراتع و جنگل‌های حومه شهر (بویژه پارک آبیدر و توس نوذر) خطر وقوع آتش‌سوزی بسیار بالاست، بنابراین شهروندان محترم سنندجی باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

اردبیل ـ ایرنا: بارش شدید باران و تگرگ و وقوع سیل در روزهای پایانی فصل بهار در شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و خلخال استان اردبیل خسارت قابل توجهی را به تاسیسات زیربنایی، باغداران و کشاورزان این استان
وارد کرد. بارش باران موجب وقوع سیلاب در رودخانه‌های قره سو و مشگین چای شد به طوری که مزارع، باغات و شالیزارها و جالیزهای واقع شده در حاشیه این دو رودخانه بیش از 70درصد تخریب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها