با موضوع حجاب و عفاف انجام می گیرد

بهسازی کتاب های درسی در برنامه درس ملی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از بهسازی کتاب های درسی در بحث حجاب و عفاف در قالب برنامه درس ملی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۳۹۲

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: تاکنون به مسئله حجاب و عفاف در کتابهای درسی توجه لازم شده است اما نیاز به یک بازبینی دارد که با تصویب برنامه درس ملی سرفصلها و عناوین مربوط به این موضوع نیز بازنگری می شوند.

پیش از این نیز مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با مهر عنوان کرده بود که یکی از وظایف بیست و چندگانه آموزش و پرورش در بحث حجاب و عفاف ، گنجاندن این موضوع از دیدگاه آیات و روایات همراه با تبیین ضرورت و فلسفه آن در کتاب های درسی برای دانش آموزان است.

سویزی با بیان اینکه یکی از مواردی که در ویرایش کتاب های درسی جدید به آن تاکید شد اصلاح نگاه جنسیتی و معرفی زنان و مردان به عنوان عناصر مکمل است ، افزود: طبق بررسی این سازمان در دوره پیش دبستانی هیچ محتوایی در مورد حجاب و عفاف برای دانش آموزان طراحی نشده که قرار شد در محتوای آموزشی مقاطع و سال های بعد جبران شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه ورود مسئله حجاب و عفاف در کتاب های درسی نیز گفت: سازمان پژوهش تولیدات مختلف آموزشی از جمله مجلات رشد برای سنین مختلف ، نرم افزارهای آموزشی و کتاب های کمک درسی دارد که می تواند به موضوعات فرهنگی مختلف همچون حجاب و عفاف بپردازد.

محمدیان افزود: البته در کتاب های درسی همچون بینش و معارف اسلامی و مطالعات اجتماعی به این موضوع پرداخته شده اما تصمیمی برای اینکه کتاب مستقلی به این موضوع اختصاص دهیم نداشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها