احمدی مقدم:

شوراهای مرزی در استانهای مرزی تشکیل می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: به موجب این قانون شوراهای مرزی در سطح استان‌ها و مرکز تشکیل و از توان مدیریتی مناسبی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۳۳۴۵۲۴

به گزارش مهر در بندرعباس، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده های جدید و قدیم نیروی انتظامی هرمزگان گفت: فراهم نبودن بسترهای مناسب در جامعه نیروی انتطامی را مجبور به مدارا با مردم می کند به همین منظور فراهم سازی بسترهای لازم در جامعه می تواند کمک رسان مناسبی به اجرای قانون در جامعه باشد.

احمدی‌مقدم اظهار داشت: نیروی انتظامی توانایی اجرای قوانین در مرزهای دریایی را دارد تا جایی که اجازه ندهد هیچ نوع کالایی از مرزها وارد و یاخارج شود.

وی اذعان داشت: اگر به زیرساختهای اقتصادی و فرهنگی در شهرهای ساحلی توجه بیشتری شود دیگر شاهد فقر در این شهرها و پدیده قاچاق در مرزهای آبی نخواهیم بود زیرا منشا قاچاق فقر در بین مردم است.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: پلیس دریابانی دارای توانمندی‌های بالقوه و ثابت شده‌ای است که اگر در این مسئله با مدارا رفتار می‌کند به دلیل وجود فقر در شهرهای ساحلی و امرار معاش برخی از مردم از راه قاچاق است.

وی یادآور شد: تهران، خوزستان و هرمزگان، سه نقطه استراتژیک کشور هستند و توجه به برقراری امنیت در این استانها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به اسناد و آمار اعلام شده توان نیروی انتظامی در استان هرمزگان نسبت به پنج سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه در هرمزگان طی سال 88 تعداد 37 نفر از پرسنل به دادسرای نظام ارجاع داده ‌شده‌اند، ادامه داد: خوشبختانه در بخش تخلفات کارکنان ناجا نیز در این استان شاهد کاهش 60 درصدی ارجاع پرسنل به دادسرای نظامی هستیم.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: استفاده از نیروهای متخصص و سرمایه‌های بومی از دلایل مهم کاهش لغزش‌ها در بدنه پلیس استان است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برنامه‌های ناجا در هرمزگان یادآور شد: تفکیک نیروی دریایی از نیروی انتظامی به منزله یک امتیاز بزرگ برای استان به شمار می‌رود زیرا نیروی دریابانی می‌تواند با فراغ بال کامل به کنترل مرزهای آبی استان بپردازد و نیروی انتظامی نیز بدون تداخل در کار دریابانی به امور انتظامی در سطح شهرها و جاده‌ها توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: شناخت تهدیدات، اصلاح و اتخاذ قوانین جدید برای این فضا از جمله مباحثی است که باید در راستای حذف آسیبها به آن توجه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه در راستای جلوگیری از وقوع جرم‌های مربوط به فضای مجازی دولت طرح راه‌اندازی پلیس امنیت فضای تبادل را به تصویب رسانیده‌ و ابلاغ کرده است، بیان داشت: امید است بتوانیم ظرف یکی دو ماه آینده این پلیس را نیز در نیروی انتظامی مستقر کنیم.
 
وی با اشاره به قوانین تصویب شده مرزبانی در مجلس اضافه کرد: این قوانین نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود و امید است به عنوان گام مهی در رفع تعارضات موجود در بخش‌های نظارتی و مدیریتی مربوط به مرز برداشته شود.

احمدی‌مقدم افزود: امید است بتوانیم در آینده شاهد ارتقای موارد هرچه بیشتر مرتبط با مرزها به ویژه مرزهای دریایی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها