انتقاد یک هنرمند محیطی از تخریب قلعه تاریخی پلور

هنرمند محیطی کشورمان در نامه‌ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواستار توقف تخریب پایه‌های قلعه‌ای تاریخی واقع در روستای پلور شد. احمد نادعلیان در بخشی از این نامه با اشاره به تخریب‌های وارد شده به قلعه تاریخی پلور آورده است: چنانچه تردیدی در تاریخی بودن این قلعه وجود دارد، نزدیک 200 قطعه سفال و آبگینه خرد از محل در حال تخریب به ‌دست آمده و نزد من محفوظ است.
کد خبر: ۳۳۳۶۸۸

وی با اشاره به این‌که قبلا کارشناسان مستقر در موزه ملی ایران و پژوهشکده باستان‌شناسی ایران نمونه‌ها را دیده و آنها را متعلق به دوره‌های پارتی، ساسانی و صدر اسلام دانسته‌اند در بخش دیگری از این نامه آورده است: در بالای کوه کوچکی معروف به «دماوند کوچک» دیواره‌هایی با سنگ و ساروج وجود دارد که در 10 ماه گذشته، روند تخریب آن همواره توسط خبرنگاران گزارش شده است.

وی نامه خود را این‌گونه به پایان برده است: اگرچه کارشناسان میراث فرهنگی مازندران ابتدا تاریخی بودن این مکان را منکر شدند، اما پس از بازدید خبرنگاران اعلام داشتند که محل احداث کارخانه 15 متر از دیواره فاصله دارد. این در حالی است که از هفته گذشته به‌ صورت شبانه‌روزی تخریب پایه‌های قلعه، یعنی همان محل که تاریخی بودن آن را پذیرفته‌اند، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها