محاکمه 14 چینی به اتهام ترتیب دادن ضیافتی 900 نفری

جام جم آنلاین : محاکمه 14 چینی که متهم هستند برای صدها جهانگرد ژاپنی ضیافتی سه روزه ترتیب داده بودند ، در میان اقدامات شدید امنیتی در روز جمعه آغاز شد.
کد خبر: ۳۳۳۴۰
به گزارش شماره روز جمعه روزنامه گاردین این ضیافت که گفته شده در سالگرد یک روز حساس جنگ در سپتامبر امسال در شهر ژوهای در جنوب چین تشکیل شد باعث جنجال فراوان در چین گردید و روابط دیپلماتیک دولت های دو کشور را تیره کرد.
گفته می شود حدود 400 مرد ژاپنی و 500 زن چینی در طول سه روز در هتلی در شهر فوق اقامت داشتند که روز 18 سپتامبر یعنی سالگرد حادثه سال 1931 موکدن ، که نیروهای ژاپنی به شهری در شمال شرقی چین حمله کردند ، خاتمه یافت.
برای چینی ها که این حادثه را به عنوان شروع تهاجم و اشغال ژاپن به شمار می آورند ، این سالگرد به عنوان «روز شرم» معروف است.
همه متهمان چینی به سازمان دادن فحشا متهم شده اند دادگاه به دلیل طرح مسائل خصوصی غیرعلنی بود.
به نوشته روزنامه آساهی ، ژاپن ، مقام های چینی در حال تشکیل پرونده علیه سه ژاپنی هستند.
متهمان دو کارمند هتل محل کنفرانس های شهر ژوهای و 12 مرد بدکاره هستند و گفته شده که بسیاری از ژاپنی های شرکت کننده در برنامه فوق کارکنان یک شرکت ساختمانی ژاپنی بودند که ترتیب سفرشان را داده بود.
وزارت خارجه ژاپن که تحقیق در این مورد را آغاز کرده می گوید شرکت فوق به پرداخت هزینه «همراهان» کارکنان فوق اعتراف کرده اما ماجراهای بعدی را تکذیب می کند.
گزارش های خبری نام این شرکت ژاپنی را که در شهر «اوزاکا» در غرب ژاپن فعال است ، اعلام نکرده اند.
بیشتر محاکمات در چین معمولا یک روز طول می کشد اگرچه رای دادگاه ها غالبا چند هفته بعد اعلام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها