فروزنده خبر داد:

برنامه ریزی برای انتقال بخش خصوصی از تهران

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از برنامه ریزی و تهیه و تدوین بسته های حمایتی برای تشویق بخش خصوصی به خروج از تهران خبر داد.لطف الله فروزنده گفت: قرار است وزارتخانه های بازرگانی، صنایع و معاون و جهاد کشاورزی دو بسته در حمایت از تولیدکنندگان و صنوف تهیه کنند.
کد خبر: ۳۳۲۴۹۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، لطف الله فروزنده افزود: یکی از کارهایی که انتقال را تسریع می کند و در این باره در حال رایزنی با دیگر دستگاه ها برای تهیه بسته مورد نظر هستیم این است که برخی از وظایف و اختیارات را به استان ها واگذار کنیم که می تواند در بحث انتقال موثر باشد.

فروزنده با بیان اینکه با نهایی شدن این بسته ها در کارگروه انتقال، اطلاع رسانی خواهیم کرد گفت: با این کار می توانیم فضایی نیز برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا این بخش هم بتواند از مزایایی استفاده کند و به خارج از تهران منتقل شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه درباره انتقال دستگاه ها از تهران اظهار داشت: انتقال دستگاه ها و شرکت های دولتی هم به آنها ابلاغ و قرار شد بررسی لازم را انجام دهند.

فروزنده گفت: قرار است حداکثر تا یک ماه دیگر به ما اعلام کنند که مقدمات انتقال کدام دستگاه را فراهم کرده اند، کدام دستگاه منتقل شده است و کدام دستگاه مشکل دارد که طبیعتا مسئولان امر در کارگروه انتقال حاضر می شوند و دلایل و استدلال هایشان را بیان می کنند.

وی افزود: فکر می کنیم بتوانیم تا پایان تیر، وضع روشنی از انتقال افراد و دستگاه ها به اطلاع مردم برسانیم.

فروزنده با بیان اینکه بعد از انتقال شرکت های دولتی، اولویت های دیگری داریم گفت: بقیه دستگاه هایی که قرار است منتقل شوند اعلام خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: سعی بر این است که این دستور و برنامه که مورد استقبال همه قرار گرفته است، به نتایج خوبی برسد.

فروزنده تعداد شرکت های دولتی را که باید به خارج از تهران منتقل شوند 163 شرکت اعلام کرد و گفت: بحث موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی اولویت بعدی ماست.

وی افزود: بعضی از دستگاه های وابسته به وزارتخانه ها که هیچ ضرورتی ندارد در تهران باشند، اولویت بعدی است.

فروزنده گفت: بحث پادگان ها هم قانون خاص خود را دارد و در این باره وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری های لازم است تا بتوانیم این کار را دنبال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: کسانی که منتقل می شوند طبیعتا از مزایای اعلام شده برای فرزندانشان درخصوص انتقال دانشجو یا دیگر امتیازات اعلام شده، در کنار بقیه امتیاز ها بهره مند خواهند شد.

فروزنده درباره "سایت انتقالی" و اینکه متقاضیان انتقال تاکنون چه سوالاتی مطرح کرده اند گفت: مخالفت دستگاه مربوط با انتقال کارمند، میزان حقوق و وضع مسکن کارمند انتقالی، از مهم ترین این سوالات است.

وی افزود: گزارش مفصلی از نوع سوالات و پاسخ هایی که داده شده است، دسته بندی و تقدیم خواهیم کرد.

نام نویسی 10 هزار کارمند برای خروج از تهران

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه از طرح انتقال کارکنان دولت از تهران استقبال خوبی شده است گفت: تا صبح امروز حدود 10 هزار نفر برای خروج از تهران ثبت نام کرده اند.
 
لطف الله فروزنده در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: از این تعداد حدود 4639 نفر مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارند و 5400 نفر هم زیر دیپلم و دیپلم تا لیسانس هستند.

وی با بیان اینکه حدود 8965 نفر از ثبت نام کنندگان مرد و 1056 نفر زن هستند گفت: از این تعداد 4700 نفر نیروی رسمی، 995 نفر نیروی پیمانی، 3722 نفر قراردادی و حدود 598 نفر "سایر" هستند.

فروزنده افزود: مازندران، گیلان، اصفهان و آذربایجان شرقی استان های مقصدی هستند که بیشترین متقاضی انتقال را داشته اند که البته محل آن بستگی به شهرستانی دارد که فرد انتخاب می کند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: معمولا هر کارمند سه گزینه استانی انتخاب می کند و در هر استان سه گزینه شهرستانی، تا دستگاه مربوط بتواند مانور دهد و جایابی کند.

فروزنده افزود: حدود 1135 نفر از ثبت نام کنندگان مجرد و 8886 نفر متاهل هستند.

وی از برنامه ریزی برای انتقال سریع کارکنان دولت به خارج از تهران خبر داد و گفت: بعد از اینکه همکاران داوطلب انتقال در سایت اینترنتی "انتقالی" ثبت نام کردند، بلافاصله و به صورت الکترونیکی به دستگاه مربوط اعلام می شود.

فروزنده افزود: دستگاه مربوط موظف است در مدت ده روز برنامه ریزی و جایابی و مقدمات انتقال را فراهم کند و گزارش کار را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بدهد.

وی گفت: وقتی مشخص شد که فرد قطعاً منتقل شده است و حکم کارگزینی و پستش در محل جدید معلوم شد، آنگاه از مزایا به ویژه بحث زمین و وام برخوردار می شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه رئیس جمهور افزود: این معاونت فهرست این افراد را به وزیر مسکن و شهرسازی می دهد که با برنامه ریزی این وزارتخانه در شورای مسکن، زمین و وام به فرد تعلق می گیرد.

فروزنده گفت: امکان دارد بعضی از دستگاه ها به دلیل محذوراتی نتوانند فرد را منتقل کنند که در این صورت در درجه نخست خود فرد با دستگاه تعامل خواهد کرد و اگر به جمع بندی رسیدند با موافقت دستگاه، منتقل می شود.

وی افزود: اگر احیانا به هر دلیلی دستگاه فرد متقاضی را منتقل نکند، به ما اطلاع می دهد و ما این کار را پیگیری خواهیم کرد.

فروزنده با بیان اینکه در سایت انتقالی نیز فضایی برای طرح پرسش کارمندان درخصوص انتقال از تهران ایجاد شده است گفت: با توجه به دستور صریح رئیس جمهور و تاکید هیئت دولت، امیدواریم بتوانیم این نیروها را سریع تر منتقل کنیم و در شهرستان ها مستقر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها