تشکیل ستاد توسعه صنعت زنبورداری در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: به موجب آخرین بررسی‌های انجام شده، تولید عسل دراستان طی سال 1388 حدود70 درصد نسبت به سال قبل ازآن افزایش داشته که مؤید همت مضاعف زنبورداران و مثمربودن اقدامات حمایتی دستگاه‌های مرتبط از این صنعت است.
کد خبر: ۳۳۲۳۸۹

به گزارش ایسنا، منصور حقیقت‌پور در جلسه‌ای در استانداری با اشاره به وجود حدودا 204 هزارکندوی مدرن و قریب به 6 هزار کندوی بومی دراستان، تصریح کرد: استان اردبیل هم اینک با تولید حدود 25درصد عسل مورد نیاز کشور رتبه ممتازی ازاین حیث درسطح ملی دارد، لیکن به لحاظ نقش مستقیم صنعت زنبورداری درتأمین غذای سالم، اشتغال زایی و تولید ثروت با همت وهمکاری دستگاه‌های دولتی دخیل، زنبورداران و بازرگانان استان، برند عسل سبلان باید یکی ازمطمئن‌ترین برندهای عسل در جهان شود.

وی با اشاره به اشتغال حدود 3400 نفر درصنعت زنبورداری استان ادامه داد: ستاد توسعه صنعت زنبورداری دراستان تشکیل و دبیرخانه آن در اداره کل جهاد کشاورزی استان راه‌اندازی می‌شود تا به لحاظ وجود استعداد پیشرفت جهشی منطقه در تولید عسل به تحقق این مهم کمک شود.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با طرح این موضوع که اردبیل می‌تواند به مرکز عسل درمانی کشور تبدیل و کلینیک‌های متعدد عسل درمانی درمنطقه راه‌اندازی شود، اضافه کرد: همان طوری که برای بهره‌برداری بهینه از گیاهان دارویی استان برنامه‌ریزی‌های مفیدی آغاز شده است برای رونق صنعت تولید عسل در استان هم اقدامات مشابهی را انتظار داریم.

حقیقت‌پورهمچنین راه‌اندازی رشته زنبورداری در دانشگاه‌های منطقه را خواستار شد و گفت: ارایه آموزش‌های لازم در مقوله عسل درمانی، برگزاری جشنواره عسل درمانی و تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی دراین خصوص هم نباید از نظر دور بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها