میز گرد درباره جنایت تازه تل آویو

سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی جایز نیست

آیت الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب دکتر حسن کامران دستجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در میز گردی که رادیو گفت‌وگو ترتیب داده بود تاکید کردند؛سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی جایز نیست.
کد خبر: ۳۳۱۸۶۹

به گزارش جام جم آنلاین مشروح این گفت‌وگو که به خاطر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی انجام شد به این شرح است.

رادیو گفت و گو:کاروان آزادی فلسطین که حامل کمک غذایی و پزشکی برای مردم تحت محاصره غزه بود، توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. منابع فلسطینی اعلام کردند که تعداد کشته شدگان این یورش به 20 نفر سیده است.
آقای تسخیری،فکر می کنید علت این اقدام صهیونیستها چیست ؟
 
تسخیری:من معتقدم این جنایات واقعا بی نظیر است. از اسرائیل رژیم خونخوار صهیونیستی بعید نیست. این جنایات ابعاد گوناگونی دارد اولا بعنوان یک دزدی مسلحانه دریایی در آبهای بین المللی به حساب می آید. تهاجم به عده ای غیر نظامی و انسان دوست  است که آمدند همکاری و همبستگی خودشان را به مردم غزه که در محاصره هستند  اعلام کنند و حامل کمک های مردم جهان هستند . این مهم است که اینها از دهها کشور جهانی هستند. شاید 50 کشور. اینها نمایندگان این 50 کشور هستند. من معتقدم که کل دلسوزان جهان، کل مستضعفان جهان،کل مخلصان به ارزشهای انسانی باید اعتراض خودشان را اعلام کنند و به جهانیان نشان دهند که این رژیم به هیچ ارزش انسانی پایبند نیست.

اقدام رژیم صهیونیستی یک حرکت زشتی است و اولین کسی که باید محکوم شود علاوه بر  خود رژیم، ابرقدرتهایی است  که پشت سر این رژیم هستند، و مدعی حقوق بشرند که این جنایات آشکار ضد حقوق بشر را می بینند و ساکت هستند.
 
رادیو گفت و گو:آقای دستجردی ،چر ا اقداماتی مثل حمله رژیم صهیونیستی به کاروان بشر دوستانه با اقدام قاطعی از سوی مجامع بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل مواجه نمی شود؟

دستجردی:برای اینکه این سازمانها امریکایی هستند،جیره و مواجبشان را از امریکا می گیرند. سازمان ملل با دلارهای امریکا اداره می شود. شورای امنیت یک باشگاه است.ساختار برخی دیگر از سازمان ها هم امریکایی است.اینها یک کلکسیونی هستند که نهادهای بین المللی برمبنای اهداف آنها هندسی شده. اهداف آنها هم غارت و چپاول و خونریزی است به هر قیمتی. برای اینکه آن اهداف استبدادی و استکباریشان تأمین شود. این سازمانها دنبال آن منافع هستند و اصلاً نظم این طوری هم می خواهند. باید مثل جریان انتفاضه، همانطور که مقام معظم رهبری زمانی که جمهوری اسلامی میزبان سازمان کنفرانس اسلامی بود، فرمودند ،  ما مسلمانان خودمان باید یک ساختار جدید ایجاد کنیم، هم در شورای امنیت و هم در سازمان ملل و هم سازمان کنفرانس اسلامی.

مظلومیت فلسطینی ها به قدری عمق و قوس دارد که از آن طرف مصر خائن همدست صهیونیستهاست. بعضی از سران عرب بی غیرت هم همدست صهیونیستها هستند. منتها همیشه حق پیروز است و مظلومیت اینها روسیاهی برای صهیونیست دارد. همانطور که در مقاومت غزه داشت،در مقاومت لبنان داشت. این کار ها هم جدید نیست. صهیونیستها یک پادگان اسلحه هستند که امریکایی ها و غربیها ایجاد کردند.منتها خواب خاورمیانه بزرگ  از نیل تا فرات را  به گور بردند ...منتها حق در نهایت پیروز است. آنها هم که اوج بی صداقتی و بی اخلاصی و اوج دروغگویی و رسانه هم در دست دارند و می توانند سیاه نمایی کنند. اما آه زنان و کودکان و پیرمردان و مظلومان اینها را به قعر جهنم می برد،هم در این دنیا هم در آن دنیا.
 
رادیو گفت و گو :آقای تسخیری  وظیفه دولت اسلامی در محکوم کردن این گونه اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی چیست؟
 
تسخیری :در حقیقت بالاترین مسئولیت بر دوش کشورهای اسلامی است. اینها که مدعی هستند مسئله فلسطین اصلی ترین مسئله ماست،و گاهی نان این را مسئله را می خوردند، با شعارهای براق، امروز باید امتحان پس دهند. امروز مردم مظلوم غزه، یک میلیون و هشتصد هزار نفر در یک منطقه کوچک محاصره می شوند و متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی و به اصطلاح هم عربی  در محاصره اینها شریک هستند.یا کشورهای دیگر با ادعا های  بلند بالای اسلامیت و عربیت با سکوتشان شریک این کشورهستند. 

باید همه کشورهای اسلامی همه فعالیتهای اسلامی به سمت نجات مردم غزه حرکت کنند و در همه محافل  بین المللی،چهره رژیم خونخوار صهیونیستی را فاش کنند و برعلیه این رژیم فعالیت کنند. متأسفانه من خیلی به حکومت ها امیدوار نیستم. ولی انتظار است که توده های مسلمان در هر جا که باشند با همه وسایلی که در دست دارند به حکومتهایشان فشار بیاورند تاهمه فعالیتها برود به سمت دفاع از مردم مظلوم  فلسطین و .... نشان دادن چهره خونخواری  رژیم صهیونیستی . من امیدوارم که علما ،اصناف مختلف، توده های مسلمان فعالیتهای خودشان را به نحو وسیعی انجام دهند و امیدوارم که خداوند این حکومتها را هدایت کند که بتوانند یک مقداری از دینشان را به این موضوع انجام دهند.
 
رادیو گفت و گو: آقای تسخیری ،جمهوری اسلامی ایران تا کنون چه واکنشی نسبت به این اقدام انجام داده؟

تسخیری: الحمدالله جمهوری اسلامی بزرگترین کمک دهنده به مسئله فلسطین است و عکس العملهایی هم برخی از مسئولین نشان دادند و دانشجویان هم حرکتهایی داشتند ولی این کافی نیست. من انتظاردارم کل جهان اسلام انتظار دارد که توده های خشمناک مسلمان حرکاتی و اعتراضاتی انجام دهند تا بتوانیم حتی به اهداف انقلابمان وفادار باشیم. مسئله فلسطین مسئله اساسی در وجدانمان و در همه ایده هایی که امام و مقام معظم رهبری مطرح کردند، مسئله فلسطین جایگاه ویژه ای دارد. من انتظار دارم عکس العمل های قویتری  ، در بین مردم و از طرف دولتمان نشان داده شود تا بتوانیم مقداری کمک کنیم به این مردم مظلوم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها