وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این‌که دانشگاه‌ها نمی‌توانند در زمینه تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه مستقل عمل کنند، گفت: تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر تهران روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه تعطیل هستند. کامران دانشجو، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانشجویان، افزود: از استادان خواهشمندیم کلاس‌هایی را که در این 2 روز تعطیل هستند، بعدا برگزار کنند تا مشکلی برای دانشجویان پیش نیاید.
کد خبر: ۳۲۸۰۶۲

پیش از این دانشگاه‌های تهران، شریف، هنر، شهید‌بهشتی، تربیت معلم و امیرکبیر اعلام کرده بودند که تعطیل نیستند.

وی با تاکید بر این‌که دانشگاهیان جهت کسب اطلاعات به جای استناد به منابع غیرمرتبط، تنها با روابط عمومی وزارت علوم ارتباط برقرار کنند، به برخی اخبار متناقض درباره تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌رو اشاره کرد.

وزیر علوم گفت: دولت روز یکشنبه هفته جاری تصمیم گرفت با توجه به اجلاس سران گروه 15 و این‌که رفت‌وآمد سران ممکن است ترافیک ایجاد کند و در راستای رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیک شهر، مدارس و آموزش و پرورش تهران بزرگ را تعطیل اعلام کرد و اصلا بحث تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مطرح نبود اما متاسفانه برخی از منابع غیرمرتبط در اطلاع‌رسانی عجله کردند و بدون اطلاع دفتر دولت و وزیر علوم اعلام کردند که دانشگاه‌ها نیز تعطیل هستند.

دانشجو افزود: دانشگاه‌ها نیز بر مبنای این اطلاع‌رسانی صورت گرفته برای تعطیلات موجود برنامه‌ریزی کردند اما پس از این‌که دفتر دولت از این موضوع خبردار شد سریع اطلاع‌رسانی کرد که تعطیلی تنها به آموزش و پرورش و مدارس برمی‌گردد.

وزیر علوم با اشاره به بلاتکلیفی ایجاد شده در این باره افزود: براین اساس برای خروج از بلاتکلیفی به‌‌رغم این‌که بحث تعطیلی دانشگاه‌ها مطرح نبود، اما در راستای این‌که برخی دانشگاه‌ها و دانشگاهیان برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کرده بودند، تصمیم گرفته شد تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر تهران در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه تعطیل شوند.

از سوی دیگر، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: به‌رغم تعطیلی مراکز آموزشی شهر تهران در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت، امتحان پیش‌دانشگاهی همزمان با سراسر کشور روز شنبه 25 اردیبهشت برگزار می‌شود.به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدتقی صابری گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده امتحانات دوره پیش‌دانشگاهی به دلیل همزمانی آن در سراسر کشور در روز شنبه 25 اردیبهشت در شهر تهران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل این‌ که دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی برای آمادگی جهت حضور در آزمون سراسری برنامه‌ریزی کرده‌اند، امکان جابه‌جایی و به تعویق انداختن امتحانات مقدور نبود.

صابری افزود: به مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرده‌ایم که مراتب در اسرع وقت به مراکز پیش‌دانشگاهی مناطق تابعه شهر تهران اعلام شود تا به اطلاع دانش‌آموزان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها