پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه سی.ان.ان، به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد؛ یک فروند جنگنده ایرانی بر فراز ناو هواپیمابر آیزنهاور در اقیانوس هند قرار گرفت و لحظاتی وحشت‌زا را در اقیانوس به وجود آورد. این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی آمریکا یا جمهوری اسلامی ایران تایید نشده و به نظر می‌رسد در راستای جنگ روانی و جوسازی علیه ایران صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۲۵۰۵۳

سایت تابناک به نقل از سی.ان.ان گزارش داد؛ این ناو که به سوی عراق حرکت می‌کرد، نیروی‌های نظامی پشتیبانی را در خود جای داده بود.سی.ان.ان که مدعی است مقام یادشده نخواست نامش فاش شود، به نقل از وی افزود: این حادثه در 50 مایلی سواحل ایران رخ داده است.

آمریکایی‌ها به دلیل مانور اخیر ایران در تنگه‌هرمز، ماموریت این جنگنده را مهم دانسته و احتمال این‌که از عرشه ناو آیزنهاور فیلمبرداری شده است را مطرح کرده‌اند.‌ سابقه چنین اقدامی هرچند محدود است؛ اما دراین‌باره 2 مورد قبلی نیز وجود دارد.

در سال 1385 رحیم صفوی، فرمانده وقت سپاه پاسداران در سخنانی در مراسم صبحگاه مشترک سپاه گفت: «هنگامی که یکی از هواپیماهای بدون سرنشین‌ شناسایی ما در جریان ماموریت‌ شناسایی خود بر فراز ناو هواپیمابر رونالد ریگان رسید، این ناو که توسط چندین رزمناو و ناوچه، اسکورت می‌شد و 97 فروند هواپیمای جنگی را نیز حمل می‌کرد تا 25 دقیقه متوجه حضور این هواپیما نشده بود. سیستم‌های هشداردهنده نتوانستند واکنشی در قبال این هواپیما نشان دهند؛ ولی پس از زمان یادشده، 4 فروند هواپیمای جنگی و 2 فروند بالگرد برای سرنگون کردن آن به پرواز درآمدند؛ اما هواپیمای بدون سرنشین ما به سلامت به پایگاه خود برگشت.»

همچنین در سال 2008 در سطح دریا، تنش دریایی بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در تنگه‌هرمز صورت گرفت که در آن 3 فروند قایق تندروی ایرانی با نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی، موجب شدند که تبادل آتش در تنگه‌هرمز صورت گیرد.

فرمانده ناو هواپیمابر یو.اس.اس تایفون در آن سال گفته بود که قایق‌های ایرانی تلاش داشتند، از فاصله 180 متری، نیروهای ما را هدف قرار دهند که با شلیک توپخانه از محل دور شدند.با توجه به این‌که تاکنون هیچ موضع رسمی از سوی آمریکا یا ایران دراین‌باره در پیش گرفته نشده است، این احتمال می‌رود که سی.ان.ان با انتشار چنین خبری، قصد جوسازی روانی برای دامن زدن به تنش‌ها در منطقه را داشته باشد!

پرونده دانه‌درشت جنجالی گشوده شد

پرونده یک دانه‌درشت جنجالی که برخی از آن به آزمون دستگاه قضایی در مبارزه با فساد تعبیر کردند، در آستانه نهمین سالگرد صدور فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با فساد اقتصادی به جریان افتاد.

به گزارش جهان، پرونده این دانه‌درشت پس از بررسی توسط یکی از نهادهای زیرمجموعه دستگاه قضا، در اختیار کمیته‌ای 3 نفره قرار گرفت تا به اتهامات آن رسیدگی شود.

رئیس قوه قضاییه که مدتی پیش از مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها خبر داده بود، بعد از این‌که در جمع مهمانان پارلمانی خود، بر رسیدگی به این پرونده بدون هرگونه ملاحظه سیاسی تاکید کرد، در اولین گام، کمیته 3 نفره بررسی این پرونده را تشکیل داد.

ادعای موسسه آمریکایی: ایران به دنبال اورانیوم در آفریقا

موسسه آمریکایی علم و امنیت بین‌المللی در گزارش اخیر خود ادعا کرده است که ذخایر اورانیوم ایران رو به اتمام است و ایران به دنبال یافتن منابع جدید اورانیوم از کشورهای خارجی است.

به گزارش عصر ایران، هفته‌نامه آمریکایی تایم با انتشار گزارشی دراین‌باره مدعی شد که این موسسه، ذخایر اورانیوم ایران را رو به اتمام می‌داند.

این گزارش به نقل از دیوید آلبرایت، رئیس موسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی و بازرس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌نویسد: ما می‌دانیم که آنها (ایران) مقادیر کمی از اورانیوم در اختیار دارند... اگر شما اورانیوم نداشته باشید، درواقع هیچ چیز ندارید.

در این گزارش به نقل از کلیف کوپچان، کارشناس مسائل ایران در موسسه اوراسیا در واشنگتن می‌نویسد: جامعه جهانی به قدری درگیر اعمال دور جدیدی از تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران است که به تلاش‌های مستمر ایران برای جایگزین کردن منابع اورانیوم رو به اتمام خود توجه کافی ندارد. این کارشناس آمریکایی در ادامه ادعا می‌کند که ذخایر کیک زرد ایران رو به اتمام است.

تایم در ادامه گزارش خود ادعا می‌کند ایران سال‌هاست که به دنبال یافتن منابع جدید اورانیوم در آفریقا بویژه در زیمبابوه است؛ اما تحریم‌های بین‌المللی، کار انتقال این منابع به خاک این کشور را مشکل ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها