فلسطینی‌های داخل مناطق عرب 48، روز نکبت را همزمان با جشن‌های رژیم صهیونیستی به مناسبت تاسیس این رژیم (بنا به تقویم عبری) برگزار کردند. به گزارش شبکه الجزیره، هزاران نفر از ساکنان روستاهای مختلف در منطقه عرب 48 با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و پرچم فلسطین و همچنین با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه که برای نخستین‌بار صورت گرفت، مراسم روز نکبت را برگزار کردند. این راهپیمایی از روستای مسکته المهجره در داخل سرزمین‌های عرب 48 آغاز شد. این راهپیمایی با هدف رفتن به روستاهایی که ساکنان آن به اجبار از منازلشان کوچ کرده‌اند، صورت گرفت.
کد خبر: ۳۲۳۴۹۹

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید کردند. همچنین مراسمی با حضور هیات‌هایی از کرانه باختری، بلندی‌های جولان و ده‌ها فعال یهودی مخالف صهیونیست برگزار شد. محمد زیدان، رئیس کمیته پیگیری عالی فلسطین، در همایش خود از توانمندی‌ها و تلاش‌های فلسطینی‌های ساکن مناطق 48 برای برگزاری این مراسم تقدیر کرد.

این تظاهرات از 13 سال پیش به یک سنت مبدل شده و فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی 1948 هر سال تحت‌شعار «روز استقلال شما روز فاجعه ما است» تظاهراتی در سالگرد فاجعه اشغال فلسطین در یکی از مناطق تخلیه شده فلسطین برگزار می‌کنند.

زیدان بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان و دفاع از این مساله در میان نسل‌های جدید فلسطینی تاکید کرد.

این مسوول فلسطینی عنوان کرد: فلسطینی‌های داخل اسرائیل تصمیم دارند که تمامی اقدامات نژادپرستانه اسرائیل را محکوم و رد کنند. نباید قوانین اسرائیل در زمینه ممنوعیت برگزاری روز نکبت اجرا شود، چرا که این قانون مانند دیگر قوانین اسرائیلی ناعادلانه است.

زیدان تصریح کرد: اسرائیل در راستای نابودی تاریخ و موقعیت جغرافیایی فلسطین تلاش می‌کند.

محمد هانی، سخنگوی مجمع دفاع از حقوق فلسطینی‌های مهاجر در سرزمین‌های عرب 48، گفت: حق بازگشت آوارگان فلسطینی حق مقدسی است و ما هرگز از آن چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

مجمع دفاع از مهاجرین عرب در سرزمین 48 نیز مخالفت خود را با طرح‌های اقامت فلسطینی‌ها در کشورهای دیگر و پرداخت غرامت اعلام کرد و از فلسطینی‌ها خواست حضور گسترده‌ای در بزرگداشت مراسم روز نکبت داشته باشند. ساکنان روستای البروه در مناطق عرب 48 نیز که ساکنانشان از این روستا مهاجرت کرده‌اند، روز نکبت را برگزار کردند و از آوارهای به جای مانده از این روستا بازدید کردند.

در یک خبر دیگر روز گذشته منابع فلسطینی اعلام کردند: مسوولان اسرائیلی یگان‌های ویژه به نام نخشون و میتسادا را برای سرکوب اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اسرائیلی و نابودی اراده آنها تشکیل داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها