مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم گفت:اگر منابع لازم تأمین شود حقوق بازنشستگان را بیشتر از نرخ تورم پرداخت می‌کنیم.
کد خبر: ۳۲۲۷۸۳

علی ذبیحی در گفتگو با فارس اظهار داشت: با همت و تلاش همکاران در سال 88 و با اجرای تعهداتی که سازمان تأمین اجتماعی به طرف‌های قردادی در حوزه‌های مختلف درمان ، بیمه و بازنشستگی داشت و علی‌رغم حاد بودن وضعیت سازمان، سال 88 را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه طراز سازمان مثبت است ، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سال 87 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت که تا پایان سال 88 این کسری را به 200 میلیارد تومان کاهش داد.

ذبیحی در خصوص آخرین میزان بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خاطرنشان کرد: بدهی سازمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امری طبیعی و مستمر است چرا که به هر میزان که این بدهی پرداخت می‌شود ، به نسبت آن بیمه‌شدگان از خدمات بهره‌مند شده و باز هم بدهی ایجاد می‌شود لذا همیشه فاصله بدهی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته به دلیل پرداخت‌هایی که در همطرازی حقوق بازنشستگان وجود داشت، افزایش هزینه‌های درمانی در اثر افزایش تعرفه‌ها به حدود 25 درصد و مراجعات فراوان به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، باعث شد که در پرداخت‌ها و تهیه منابع مالی مشکل داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه 160میلیارد تومان از بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی در اواسط فروردین سال‌جاری پرداخت شده است ، اظهار داشت: طی امروز و فردا چند میلیارد تومان دیگر از این بدهی نیز پرداخت می‌شود.

ذبیحی با اشاره به اینکه بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی 350 میلیارد تومان است، گفت: تعویق در پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی 4 ماه است و تأخیر در تحویل نسخ به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی موجب تعویق در پرداخت بدهی این سازمان به مراکز درمانی شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت طلب دولت به سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد، گفت: زمانی که وضعیت درآمد سازمان در گذشته بهتر بود، این پرداخت‌ها مؤثر نبود ولی در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر که درآمدهای سازمان نسبت به هزینه‌هایش برابر شده، طبیعی است که اگر دولت بخشی از طلب‌ها را بدهد سازمان نیز می‌تواند به تعهدات خود بهتر عمل کند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان بابت معوقه‌های دولت به چندین مجموعه از جمله سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است که معلوم نیست سهم تأمین اجتماعی از این مبلغ چقدر است.

بودجه 89 سازمان تأمین اجتماعی 14 هزار میلیارد تومان است

ذبیحی با اشاره به اینکه بودجه سال 89 سازمان تأمین اجتماعی 14 هزار میلیارد تومان است، بیان داشت: بودجه سال جاری به دلیل تشکیل نشدن جلسات شورای‌ عالی تأمین اجتماعی و طرح دوفوریتی که توسط مجلس به تصویب رسید، هنوز مصوب نشده است.

وی در خصوص نقش هیئت امنا در سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ بر اساس قانون جدید و ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، هیئت امنا، جایگزین شورای‌ عالی می‌شود.

ذبیحی با اشاره به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: حقوق فروردین بازنشستگان تأمین اجتماعی براساس یک دوازدهم بودجه سال قبل پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق باید مراحل قانونی خود را طی کند و بعد از ابلاغ بودجه توسط دولت، در هیئت امنا و هیئت مدیره به تصویب برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که علت تغییرات متعدد در مدیران سازمان تأمین اجتماعی چیست، گفت: تغییرات در مدیریت‌های سازمان تأمین اجتماعی بر اساس اصل شایسته سالاری و تعهداتی است که به بیمه شدگان داده‌ایم، موظف هستیم که سازمان و فرایند کارکرد آن به‌گونه‌ای باشد که به بهترین شرایط اداره شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: اگر مدیری در تأمین اجتماعی مانع حرکت رو به جلوی سازمان باشد طبیعی است که نیروی جدید و پر انگیزه‌ و پرکاری بیاوریم.

ذبیحی در پاسخ به این پرسش که آیا در سازمان تأمین اجتماعی می‌مانید، اظهار داشت: بنده از ابتدا که وارد سازمان تأمین اجتماعی شدم بر اساس تکلیفی که واگذار ‌شد در راستای خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی تلاش کردم.بنده سرباز جمهوری اسلامی هستم و برایم فرقی نمی‌کند کجا فعالیت کنم.

وی پرحاشیه بودن سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته را به علت از بین رفتن منابع برخی از کارکنان این سازمان دانست و گفت: خیلی‌های متوجه حساسیت سازمان تأمین اجتماعی نبودند و اظهارات غیر کارشناسی کردند و احساس کردند که اگر این رویه بنده در سازمان تأمین اجتماعی در جهت جلوگیری از هزینه‌های زائد ادامه پیدا کند، آنها دیگری جایی نخواهند داشت.

ذبیحی بیان داشت: با توجه به قراردادهای غیر قانونی که در مؤسسه عالی پژوهشی تأمین اجتماعی بسته می‌شد این مؤسسه را تعطیل کردیم و در صدد انعقاد قراردادهای جدید با دانشگاه‌های بزرگ کشور هستیم تا بتوانیم کارهای پژوهشی و آموزشی خود را با برون سپاری به دانشگاه‌ها انجام دهیم.

وی در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها در تأمین اجتماعی اظهار داشت: در صورتی که دولت بخش قابل توجهی از یارانه‌ها را که می‌خواهد به صورت نقدی پرداخت کند از طریق حمایت‌های بیمه‌ای پرداخت کند در این صورت نظام تأمین اجتماعی قوی‌تر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها