پیشنهاد افزایش تعرفه برق تجاری روی میز رئیس‌جمهور

وزیر نیرو اعلام کرد، پیشنهاد افزایش تعرفه‌های برق تجاری و مشترکان پرمصرف به رئیس‌جمهور ارائه شده و منتظر اعلام نظر وی در‌این‌باره هستیم. به گزارش مهر، مجید نامجو در مراسم تقدیر از تلاشگران صنعت برق کشور افزود: وزارت نیرو برای ورود به اصلاح قیمت‌های آب و برق، منتظر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ننشسته و در این ارتباط، پیشنهادی را به رئیس‌جمهور برای افزایش قیمت برق ارائه کرده است.
کد خبر: ۳۲۲۳۶۵

وی تصریح کرد: درخواست وزارت نیرو از رئیس‌جمهور این بوده است که اجازه دهد تعرفه برق واحدهای تجاری و مصارف بالاتر از الگوی مصرف‌، افزایش یابد تا قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف در میان اقشار پرمصرف صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق در تابستان تصریح کرد: اگرچه امسال وضعیت بارندگی نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر بوده؛ ‌اما خشکسالی دوره‌ای ادامه دارد و حجم مخازن آبی نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش و نسبت به درازمدت، 10 درصد کاهش داشته است.

به گفته نامجو، در این زمینه نگرانی‌هایی بابت تامین آب وجود دارد؛ چراکه کشور به دلیل گرمای بی‌سابقه زمستان، ذخایر برفی در اختیار ندارد. بنابراین بسرعت، دبی رودخانه‌ها کاهش می‌یابد و ممکن است این مساله در تابستان چالش‌آفرین باشد.وی تاکید کرد: باید وضعیت را مدیریت کنیم. البته جلساتی در ستاد وزارت نیرو شکل گرفته و تعهداتی اخذ شده که مشکلی در تابستان به لحاظ تامین آب و برق مردم به وجود نیاید. این مساله با مدیریت هوشمندانه و اقداماتی که در ارتباط با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انجام می‌شود و مراقبت‌های لازمی که به عمل خواهد آمد، راه به جایی می‌برد که مشکل آب و برق در تابستان نداشته باشیم.

به گفته وی، مدیران صنعت آب و برق می‌توانند در خلق پروژه‌ها نکاتی را مدنظر قرار دهند که کاهش هزینه را در طراحی و فازبندی اجرا و نیز هنگام بهره‌برداری شاهد باشند.

نامجو درخصوص سرعت در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد: با روش‌هایی که مهندسان صنعت آب و برق در اختیار دارند، باید تاخیر پروژه‌ها را کاهش دهیم؛ چراکه در بسیاری از پروژه‌ها اگرچه هدف مقدس است؛ ولی روش به‌گونه‌ای است که پروژه در زمان خود اجرایی نمی‌شود.

به گفته وزیر نیرو، مناقشات در پروژه‌ها، سرعت را کاهش می‌دهد. اگر موضوعی هست که باعث این مساله می‌شود، کارفرما باید بسرعت وارد شود و تصمیم بگیرد. دولت در اجرای پروژه‌ها از سرعت در عملیات عمرانی برخوردار است. ما نیز باید در اجرای پروژه‌ها، پشتوانه مالی و تدارکاتی لازم را پیش‌بینی کنیم.

نامجو گفت: مدیران صنعت آب و برق باید برنامه لازم را برای جبران تاخیر در اجرای پروژه‌ها داشته باشند و حتی با افزایش شیفت کاری یا مواردی نظیر آن، تاخیر را جبران کنند.عضو کابینه دهم، شفاف‌‌سازی را لازمه کار تلاشگران صنعت آب و برق کشور دانست و تاکید کرد: طبق آخرین گزارش‌ها، حساب و کتاب شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو کاملا شفاف و روشن است و البته مواردی هم وجود دارد که حل و فصل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها