معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر هرمزگان خبر داد:

احداث 17 کیلومتر راه‌آهن در مجتمع بندری شهید رجایی

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از احداث 17 کیلومتر ریل راه آهن در مجتمع بندری شهید رجایی خبرداد و گفت: با اتمام مراحل ریل گذاری این بندر بیش از 3 میلیون تن به ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی افزوده می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۳۱۵

به گزارش ایسنا، رحیم ناصری فخر اظهار کرد: در حال حاضر 19 کیلومتر خط ریل راه آهن در مجتمع بندری شهید رجایی موجود است که 17 کیلومتر دیگر در دست احداث است.

وی اعتبار اجرای این طرح را 140 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون 12 کیلومتر از این طرح تکمیل و 20 دستگاه سوزن نصب شده است و همچنین زیرسازی 5 کیلومتر باقی مانده به اتمام رسیده است.

ناصری فخر خاطرنشان کرد: نحوه اجرای پروژه با روش‌های قبلی متفاوت است به طوری که به جای استفاده از بالاست و تراورس چوبی از بتن مسلح و تراورس‌های خرپایی بتنی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه بندر شهید رجایی براهمیت ایجاد زیر ساخت های ریلی تاکید کرد و افزود: با اتمام این مرحله بیش از 3 میلیون تن به ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی این بندر افزوده می‌شود.

ناصری فخر در ادامه گفت: مطالعات مرحله اول احداث شانتینگ یارد ریلی مجهز به تاسیسات تخلیه و بارگیری مواد نفتی به اتمام رسیده و انجام مطالعات فاز دوم و اجرای پروژه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که بر اساس این مطالعات جهت اجرای پروژه حدود 90میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به افزایش ظرفیت عملیاتی مجتمع بندری شهید رجایی طی سالیان آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها ضمن افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی کالا در این بندر، شاهد کاهش ترافیک جاده‌ای نیز باشیم.

وی در پایان از بالابردن صرفه اقتصادی، صرفه جویی در زمان، کاهش مصرف سوخت وکاهش آلودگی به عنوان مهمترین مزیت‌های افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی کالا نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها