معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نرخ مصوب کرایه تاکسیها، بلیت اتوبوس و مترو که به تصویب شورای شهر تهران رسیده بود از هفته آینده اجرا می شود.
کد خبر: ۳۱۹۴۳۰

به گزارش مهر، جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به هماهنگی انجام شده با شورای شهر و مذاکرات ریاست شورای اسلامی شهر تهران با مسئولان دولتی، نرخ های مصوب از هفته آینده  به اجرا گذاشته می شود.

وی تصریح کرد: بخش بسیار اندکی از هزینه های هر سفر با اتوبوس و مترو از مردم به عنوان بهای بلیت اخذ می شود و نرخ های بلیت مترو و اتوبوس تفاوت زیادی با بهای تمام شده هر سفر دارد، در واقع بخش اصلی هزینه هر سفر را یارانه ها تشکیل می دهد که امیدواریم یارانه های بلیت نیز به موقع تامین شود.
 
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در نرخ گذاری قیمت بلیت اتوبوس و مترو توجه جدی به حقوق شهروندان شده ، گفت: افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس بسیار کمتر از افزایش هزینه های جاری و حفظ و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و مترو در سال جدید است، اما در هر صورت تلاش بر این است تا هزینه های سفر با وسایل نقلیه عمومی افزایش زیادی نداشته باشد.
 
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: بدون در نظر گرفتن استهلاک، هزینه جابه جایی هر مسافر با اتوبوس 300 تومان است که با در نظر گرفتن بحث استهلاک، هزینه جابه‌جایی مسافران بیش از 350 تومان می‌شود.
 
وی افزود: همچنین هزینه تمام شده هر سفر با مترو به طور متوسط بیش از 400 تومان است که امیدواریم یارانه های مورد نیاز در این بخش نیز به موقع تامین شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی ها در سال جاری نیز طبق مصوبه شورای شهر بین 12 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها