مجلس، دولت را موظف کرد بدهی‌های خود به بانک‌ها را تا پایان شهریور 89 پرداخت کند. به گزارش «جام‌جم»، در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده، دولت موظف شد بدهی خود به بانک‌هایی که حداقل 50 درصد سهام آنها را به اشکال گوناگون از جمله سهام عدالت واگذار کرده است تا پایان شهریور از محل سهام دولت پرداخت کند.
کد خبر: ۳۱۷۴۴۵

همچنین 2 درصد درآمد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی به استان‌های نفتخیز و گازخیز و شهرستان‌ها و بخش‌های محروم کشور اختصاص می‌یابد.

مهلت ارائه اساسنامه نفت تا تیر ماه

براساس این گزارش، دولت موظف شد اساسنامه شرکت ملی نفت را تا تیر سال آینده به مجلس ارائه کند.مصوبه دیگری وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت‌های تابعه، علاوه بر فهرست طرح‌های سرمایه‌گذاری مربوط به نفت و گاز، مبالغ آن را نیز تا پایان شهریور به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و انرژی مجلس ارائه کند.همچنین مجلس، شهرداری‌ها و وزارت نفت را مجاز به انتشار اوراق مشارکت کرده و اجازه داد تا سقف 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کند.

نحوه انتخاب هیات مدیره بنگاه‌های قابل واگذاری

با تصویب مجلس، نحوه انتخاب هیات مدیره بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری که در فهرست واگذاری قرار می‌گیرند، با تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده صورت می‌گیرد و این مجمع عهده‌دار انتخاب هیات‌مدیره می‌شود.همچنین مجمع عمومی شرکت‌های مزبور موظف به انتقال سهام فروخته شده به خریداران (اعم از نقدی، قسطی یا رد دیون)‌ حداکثر ظرف یک ماه هستند و در جایگزینی نمایندگان سهام مدیریتی و کنترلی فروخته شده در هیات مدیره به جای اعضای قبلی اقدام می‌کنند.با تصویب مجلس، عضویت اشخاص حقیقی دولتی در هیات‌مدیره بیش از یک شرکت دولتی در صورتی مجاز خواهد بود که تنها از یک شرکت حق‌الزحمه دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها