مدیر روابط عمومی کاخ موزه سعدآباد از برگزاری جشنی تحت عنوان "جشنواره نوروزی " همزمان با نزدیک شدن مراسم باستانی نوروز در مجتمع تاریخی سعدآباد خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۷۴۸
"فهیمه نادری نژاد" امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ثبت جهانی نوروز اظهار داشت:با توجه به اهمیت نوروز در فرهنگ ایران و اولین سال ثبت جهانی این آیین در سازمان یونسکو مجموعه سعدآباد با همکاری سازمان میراث فرهنگی جشنواره متنوعی از برنامه های فرهنگی و هنری را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه هر کدام از روزهای برگزاری این جشن به یک نام در ارتباط با نوروز نامگذاری شده است،افزود: در طی برگزاری این جشن نشست ها و همایش های تخصصی در سالن سینمای موزه ملت برگزار خواهد شد، که در این همایشهای تخصصی به موضوعاتی "چون نوروز و گردشگری"،" نوروز و صنایع دستی"،" نوروز و محیط زیست" و " نوروز و میراث فرهنگی" پرداخته می شود.

نادری نژاد خاطر نشان کرد: اجرای شاهنامه خوانی، نمایش تئاتر و موسیقی سنتی،خیمه شب بازی،نقالی حاجی فیروز و ویژه برنامه هایی مخصوص کودکان و تقدیر از چهره های برتز از جمله برنامه های دیگر جشن نوروز است.

مدیر روابط عمومی کاخ سعد آباد از انجمن های دوستدار میراث فرهنگی چون انجمن ایلام شناسی ایران،افراز، دهکده سبز و بیستون به عنوان مجریان اصلی این مراسم نام برد و گفت: نهادهایی چون سازمان میراث فرهنگی و مجتمع تاریخی سعدآباد در برگزاری جشنواره نوروزی با این انجمن ها همکاری دارند.

به گفته وی در این مراسم نمایندگانی از تشکلها و سفاتخانه های کشورهای مرتبط با ثبت نوروز و کارشناسان گردشگری و میراث فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت: پنجشنبه 13 اسفند اختتامیه این جشنواره از ساعت 16- 19 در سالن ایوان عطار برگزار خواهد شد.

جشن نوروز از تاریخ یکشنبه 9 لغایت 13 اسفند ماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 در کاخ سعدآباد برگزار می شود ضمن اینکه حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

درخواست ثبت نوروز به عنوان میراث غیر ملموس جهانی تقاضای مشترک کشورهای ایران، هند، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، پاکستان و ترکیه بود. که سرانجام پس از سالها انتظار در 8 مهر ماه سال جاری این جشن مهم ایرانیان توسط سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد - یونسکو به ثبت جهانی رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها