جام‌جم آنلاین: آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان گفت: هیچ‌کس توهم نداشته باشد چون انتخابات میان‌دوره‌ای هرگز در این کشور برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۹۶۶

به گزارش فارس به دنبال بالاگرفتن تنش سیاسی بین دو حزب اصلی پاکستان، زرداری تصریح کرد: دولت کنونی پاکستان دوره خود را به‌طور کامل به پایان می‌رساند و هیچ انتخابات میان دوره‌ای در کشور برگزار نخواهد شد. انتخابات شهرداری و فرمانداری در هر چهار ایالت این کشور نیز در سال 2010 میلادی برگزار می‌شود.

عراق به دنبال حل مشکلا‌ت با همسایگان

جام‌جم آنلاین: نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که کشورش خواهان ایجاد روابط خوب با تمامی کشورهای جهان و حل و فصل مشکلات با کشورهای همجوار است.

نوری المالکی طی سخنانی در بغداد با اشاره به پرونده‌های مورد اختلاف بین عراق و کشورهای همجوار این پرونده‌ها را ارثیه بد نظام سابق عراق دانست و حل و فصل این مشکلات را خواستار شد. وی افزود:‌ قانون اساسی ما اجازه نمی‌دهد که از خاکمان به عنوان عرصه‌ای برای ضرر رساندن به امنیت کشوری دیگر استفاده شود.

مشعل: حماس آماده امضای توافق آشتی است

جام‌جم آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که حماس آماده امضای سند آشتی پیش از برگزاری اجلاس عربی در لیبی یا در جریان برگزاری این اجلاس است.

مشعل در گفتگو با روزنامه کویتی الدار خواستار تمرکز اجلاس آینده عربی بر مساله فلسطین شد. وی گفت که باید بررسی اوضاع قدس و اقدامات یهودی‌سازی و تغییر ساختار جمعیتی آن و همچنین حفاری‌های مسجدالاقصی در اولویت دستور کار اجلاس آینده عربی قرار گیرد.

سارکوزی عازم هائیتی ‌شد

جام‌جم آنلاین: رئیس‌ جمهور ‌فرانسه دیروز پس از گذشت بیش از یک‌ماه از وقوع زمین لرزه مهیب در پورتوپرنس، در چارچوب سفری رسمی به‌منظور اعلام آمادگی کشورش برای کمک به بازسازی هائیتی، عازم این‌کشور زلزله‌زده‌آمریکای لا‌تین شد. به گزارش روزنامه فرانسوی نوول آبزرواتور، سارکوزی نخستین رئیس‌جمهور فرانسه خواهد بود که به هائیتی به عنوان مستعمره قدیمی این کشور که در سال 1804 استقلال خود را به دست آورد، سفر می‌کند. فرانسه همچنین قصد دارد بدهی‌های هائیتی به باشگاه پاریس را نیز ببخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها