خاوری اعلام کرد:

آغاز استفاده‌ازریال‌درمبادلات بین‌المللی

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی از آغاز استفاده از ریال در مبادلات بین المللی خبر داد و بر تامین نظر سپرده گذاران در تعیین نرخ سود بانکی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۲۲۴۴

محمودرضا خاوری در گفتگو با مهر از آغاز به کارگیری ریال در مبادلات بین المللی خبرداد و گفت: استفاده از کارتهای ریالی در خودپردازهای کشور امارات و دریافت پول و ارز، نوعی وارد شدن ریال به محاسبات بین المللی محسوب می شود.

رئیس شورایعالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی افزود: البته طرح مذکور در حال پیگیری است، به نحوی که با برخی از بانکها در این خصوص مذاکراتی صورت گرفته و توافقاتی نیز حاصل شده است.

نرخ سود

وی همچنین با بیان اینکه در مورد نرخ سود سپرده های سال آینده نیز هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، گفت: این در حالی است که ضوابط تعیین این نرخ مشخص است و البته شورای پول و اعتبار آن را اعلام خواهد کرد.

خاوری اعلام کرد: در تعیین نرخ سود، توجه به ضروریات جامعه از جمله نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی، بازدهی سایر بخشهای اقتصادی و غیره باید مورد توجه قرار گیرد تا میل به سپرده گذاری در بانکها از بین نرود.

وی بر تامین نظر سپرده گذاران بانکها در تعیین نرخ سود بانکی تاکید و بیان کرد: در اعطای تسهیلات نیز نرخ سود تسهیلات، تابعی از ضروریات اجتماعی از جمله نرخ بازدهی بانکها، قیمت تمام شده پول، اشتغال، ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری جدید و غیره است که امید می رود تا قبل از اتمام سال ابلاغ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها