شهنازی زاده خبر داد:

احتمال افزایش پلکانی قیمت بنزین

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه محدودیتی برای فروش بنزین به ایران از سوی خارجیها اعمال نشده است، گفت: یکی از پیشنهادهای مطرح شده برای بنزین افزایش پلکانی قیمت است اما تاکنون تصمیم نهایی گرفته نشده است.
کد خبر: ۳۱۲۱۴۱

سید نورالدین شهنازی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر روند واردات بنزین به صورت عادی در حال انجام است و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، گفت: همچنین در شرایط فعلی ظرفیت ذخیره سازی بنزین کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه تحریم و اعمال محدودیت فروش بنزین ایجاد شده است، بیان کرد: مشکلی در تامین بنزین مورد نیاز مردم در صورت اعمال محدودیت وجود ندارد.

احتمال افزایش پلکانی قیمت بنزین در سال 89

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه تصمیمی در مورد سرنوشت بنزین در سال آینده گرفته نشده است، تبیین کرد: هم اکنون پیشنهادهای مختلفی در سطح هیات دولت در حال بررسی است و جوانب مختلف این پیشنهادات در مرحله تجذیه و تحلیل قرر دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از سناریوهای مطرح شده در مورد وضعیت عرضه بنزین در سال آینده افزایش پلکانی قیمت است، اظهار داشت: در حال حاضر بررسی و تصمیم گیری  بر روی این پیشنهاد در حال انجام است اما تاکنون تصمیم نهایی در مورد آن گرفته نشده است.

شهنازی زاده پیش از این در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر مبنای قیمتی که برای بنزین گذاشته می‌شود همزمان برای سایر حامل‌های انرژی به صورت یکنواخت اعمال شود، گفته بود: سایر حامل‌های انرژی شامل گازوئیل، ال‌پی جی (گاز مایع) و CNG است.

توزیع روزانه 250 میلیون لیتر فرآورده های نفتی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر امکان توزیع و انتقال روزانه 232 تا 250 میلیون لیتر فرآورده نفتی در سطح کشور فراهم شده است، گفت: هم اکنون تعداد 85 انبار ذخیره سازی سوخت مایع، بیش از 14 هزار کیلومتر شبکه خطوط لوله فرآورده نفتی و ناوگانی متشکل از 10 هزار و 500 دستگاه نفتکش جاده پیما در سطح کشور فعال است.

افزایش ظرفیت پالایش نفت به 1.7 میلیون بشکه

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین با اشاره به افزایش نزدیک به 800 هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت خام کشور در سه دهه گذشته، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت پالایش نفت خام ایران به یک میلیون و 760 هزار بشکه در 9 پالایشگاه موجود افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با اجرای طرحهایی همچون سهمیه بندی، توسعه سامانه هوشمند سوخت و فروش الکترونیکی قصد مدیریت و کنترل مصرف فرآورده های نفتی در کشور را داریم، اعلام کرد: پیش بینی می کنیم با افزایش تولید و کنترل مصرف در آینده به یک صادرکننده فرآورده های نفتی تبدیل شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها