سخنگوی وزارت امور خارجه:

پرونده معاوضه سوخت بسته نشده است

گروه سیاسی: فرآیند غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد برای تامین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران با حضور نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی در سایت غنی‌سازی نطنز آغاز شد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این‌که غنی‌سازی 20درصدی ایران منافاتی با معاوضه سوخت ندارد، گفت: هر زمان کشورهای طرف مبادله سوخت آمادگی داشته باشند، می‌توانیم معاوضه سوخت را عملیاتی کنیم، چرا که پرونده این معاوضه بسته نشده است.
کد خبر: ۳۱۱۸۸۰

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، رامین مهمان‌پرست در جلسه هفتگی خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، با بیان این‌که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در کشور را براساس نیازهایمان تنظیم کرده‌ایم، اظهار کرد: در صورت تامین سوخت 20 درصدی رآکتور تهران از سوی آژانس، احتمال این‌که فعالیت خود را فقط برای سوخت 5/3 درصد متمرکز کنیم، وجود دارد.

وی گفت: ما سوخت را برای کشور نیاز داریم و اگر رآکتور تهران به مشکل برخورد حدود 850 هزار بیمار با سختی روبه‌رو می‌شوند، بنابراین مجبوریم که به هر طریق ممکن نیازهای سوخت را تامین کنیم و با شرایط جدید نوع جدیدی از فعالیت‌ها را برای خود تعریف خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد این‌که ایران درصدد گرفتن زمان در موضوع هسته‌ای است، مواضع تهران را صریح و شفاف خواند و تصریح کرد: ما حقوق تعریف شده‌ای در عضویت خود در آژانس داریم و بحث‌های اینچنینی و این‌گونه اظهارات را غیرواقعی می‌دانیم و تاثیری در مواضع ما ندارد.

وی گفت: آژانس نباید اجازه دهد که رویه‌اش درباره تامین سوخت کشورهای نیازمند به سوخت زیر سوال برود و شرایط جدیدی را جایگزین رویه‌های گذشته کند.

مهمان‌پرست درباره واکنش‌های جهانی به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تصریح کرد: مواضعی که اصرار دارند برخلاف فعالیت‌های هسته‌‌ای صلح‌آمیز ایران در نظر جامعه جهانی معرفی کنند، قبول نداریم و تنها چند کشور خاص هستند که در جهت فشار بر جمهوری اسلامی چنین موضعگیری‌هایی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها