گفتگو از: فاطمه امیری

وحدت و انسجام ملت ایران در 22 بهمن

22 بهمن امسال روز وحدت و انسجام ملت ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب است، اما تفاوت آن با دیگر سال‌های گذشته، مانور قدرتی برای نشان دادن اقتدار نظام در مقابل دشمنان خارجی است.
کد خبر: ۳۱۱۵۸۳

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقتدار ملت ایران در عرصه جهانی و رشد روزافزون در بخش‌‌های مختلف علمی عقیده دارد که انسجام ملت در این روز بار دیگر عظمت انقلاب را به جهانیان ثابت خواهد کرد.

وی در گفتگویی کوتاه با «جام‌جم» به سوالات ما درخصوص 22 بهمن و ترفند برخی کشورهای غربی پاسخ داد که آن را می‌خوانید.

در آستانه 22 بهمن قرار داریم. برای نمایش وحدت اقشار مختلف مردم در این روز چه باید کرد؟

22 بهمن یک روز پرشکوه و تاریخی است که در فرهنگ دینی ما به عنوان یوم‌الله شناخته می‌شود. ملت ایران از این روز به بزرگی یاد می‌کند و از حیثیت آن بخوبی دفاع خواهد کرد، در این روز همه مردم در صحنه حاضر هستند و صف متحد و منسجم خود را برای رسیدن کشور به اهداف کلان و والا در ابعاد فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نشان خواهند داد. امسال هم دنیا خواهد دید که ملت بزرگ ایران عظیم‌تر و باشکوه‌تر از سال قبل در این راهپیمایی حضور می‌یابند و شعارهای مردم بر محور دفاع از اسلام، انقلاب، وحدت، حفظ امنیت ملی و مقاومت در برابر دشمن و ایستادگی در برابر باج‌خواهان چه در داخل و چه در خارج از کشور خواهد بود. همچنان که نهم دی مردم نشان دادند چگونه با بصیرت، فهم، شعور و آگاهی خود متوجه حوادث کشور هستند، 22 بهمن هم در تداوم با 9 دی امسال، فصل جدیدی برای شروع فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی در دهه چهارم که دهه استقرار عدالت است، خواهد بود.

برای رسیدن به اهداف نظام در آغاز سی و یکمین سال انقلاب مهم‌ترین مساله چیست؟

مهم‌ترین هدف نظام جمهوری اسلامی که استقلال و آزادی بوده محقق شده و رهبر فرزانه با تمام توان از این جایگاه دفاع کردند و اجازه نداده‌اند تا هیچ چهره، جریان، حزب و گروهی در داخل و خارج به استقلال و آزادی مردم لطمه وارد کند. کشور ما امروز در بسیاری از دانش‌های روز دنیا، به خودکفایی رسیده و توانسته است به جایگاه‌های برتر در علوم پیشرفته دسترسی پیدا کند و ما در بسیاری از حوزه‌ها در مقام اول و دوم جهان قرار گرفته‌ایم. قطعا روند تلاش محققان و پژوهشگران در کسب سکوهای بزرگ و کرسی‌های علمی بیش از گذشته سرعت خواهد گرفت و یقین داریم آن گونه که رهبر معظم انقلاب گفتند در پنجاهمین سال نظام جمهوری اسلامی ایران، کشور ما سکوهای علمی بسیاری از دانش‌های دنیا را به دست آورده و بار دیگر همچون تمدن گذشته و دیرینه خود، دوران پرافتخاری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها