وزیر بازرگانی:

اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد

مهدی غضنفری وزیر بازرگانی اعلام کرد اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت تدوین و تصویب شده و ممکن است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی از کاندیداهای جایگزینی با این سازمان باشد.
کد خبر: ۳۱۱۰۰۵

به گزارش مهر ، وزیر بازرگانی  امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت: برای تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه ها در ابتدا قرار بر این بود که سازمان حمایت به عنوان سازمان هدفمندسازی یارانه ها فعالیت هایی را انجام دهد و بعد از آن، اساسنامه این سازمان تدوین شود اما بعد از انجام برخی بررسی ها ، قرار بر این شد که ابتدا اساسنامه این سازمان نوشته شود و بعد از آن در این مورد تصمیم گیری صورت گیرد که کدام سازمان یا دستگاه دولتی وظایف در نظر گرفته شده را انجام دهند.

وزیر بازرگانی افزود: هم اکنون اساسنامه سازمان هدفمند کردن یارانه ها نهایی و تصویب شده اما در مورد اینکه چه سازمان یا شرکتی انجام وظایف آن را به عهده گیرد ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: یکی از کاندیداهای برعهده گرفتن وظایف سازمان هدفمندسازی یارانه ها ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است اما باید توجه داشت که اگر این کاندیدا رای آورد به طور قطع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در وزارت بازرگانی باقی خواهد ماند و تکثیری از آن در قالب سازمان هدفمند سازی یارانه ها نمود می یابد چرا که نظارت و بازرسی کار اصلی سازمان حمایت است در حالی که کار اصلی سازمان هدفمند سازی یارانه ها نظارت نیست.

غضنفری اضافه کرد: از مجموع پرسنل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان 15 نفر کار توزیع یارانه را انجام می دهند بنابراین اگر قرار بر نقش آفرینی سازمان حمایت در قالب سازمان هدفمند سازی یارانه ها باشد به طور قطع فقط آن 15 نفر به سازمان جدید انتقال خواهند یافت.

بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها ، برای تشکیل این سازمان یک ماه فرصت به دولت داده شده است. مقرر شده است درآمد حاصل از اصلاح قیمت ها پس از واریز به خزانه به حساب سازمان هدفمندکردن یارانه ها منتقل شود.

براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ، 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قیمت حامل های انرژی به مردم ( به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی)، 30 درصد به تولیدکنندگان و 20 درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها