در سومین روز از دهه فجر صورت گرفت

بهره برداری از 500 واحد مسکن مهر در قاین

در سومین روز از دهه فجر 500 واحد مسکونی مهر با حضور وزیر مسکن و شهرسازی و مسئولان استانی در شهرستان قاین به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۱۰۲۹۷

به گزارش مهر ، علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی ظهر چهارشنبه در این مراسم با اشاره به گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: جوانان بدانند که امام زندگی کرد و بها پیدا نمود و حاضر نبود که به هر بهایی زندگی کند.

وی انقلاب اسلامی را ادامه نهضت انبیا و عاشورا دانست و اظهار داشت: با همه توطئه‌های دشمنان که عظمت اسلام را نمی خواهند انقلاب اسلامی ایران به دنبال جایگاهی است که از محرومین دفاع کند.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اسلام و انقلاب در زمان امام خمینی (ره) احیا شد ، گفت: دولت هم دولتی اسلامی مهروز و پرتلاش است که با تمام وجود در تمام میدان بالابرنده پرچم عزت و پاکی‌ها و صداقت است.

«نیکزاد» مسکن را موضوعی فرا بخشی دانست و ادامه داد: مسکن موتور متحرکه اقتصاد است و جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارد.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن عمل به دین اسلام و احکام نورانی قرآن است، گفت: ساخت مسکن مشکل امنیتی ، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی را در جامعه کاهش می‌دهد و موجب جلوگیری بسیاری از بزهکاری های اجتماعی می‌شود.

وزیر مسکن سیاست دولت دهم را عدالت محوری در تمام زمینه‌ها دانست و اضافه کرد: اگر رونق مسکن این باشد که هفت دهک پایین جامعه صاحب مسکن نشوند این رونق ارزشی نخواهد داشت.

وی واگذاری زمین رایگان و پرداخت تسهیلات با بهره‌های پایین را از برنامه‌های وزارت مسکن و شهرسازی دانست و افزود: ما به دنبال این هستیم که با ایجاد یک میلیون 200 واحد مسکونی که شش برابر دولتهای قبلی است بحث مسکن در کشور رارونق دهیم.

نیکزاد با بیان اینکه پروژه مسکن مهر قاین با کیفیت ترین پروژه افتتاحی در سطح کشور است، افزود: در حال حاضر در این شهرستان واجد شرایطی نداریم که برای او ساخت مسکن آغاز نشده باشد.

وزیر مسکن از کمک یک میلیارد ریالی وزارت مسکن به ساخت مسجد مجتمع هزار واحدی مسکن مهر قاین خبر داد و گفت: برای هر یک از واحدهای به بهره برداری رسیده این مجتمع نیز 10 میلیون ریال برای تإسیسات و کار زیربنایی کمک می شود.

وی به واگذاری زمین رایگان برای ساخت فضاهای آموزشی، بهداشتی و درمانی و سبز اشاره کرد و گفت: استانداری خراسان جنوبی از محل بودجه استانی باید هر سال یکی از این فضاهارا برای استفاده مردم اجرا کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان قاین نیز با اشاره به اینکه بهره برداری از این واحدها درقالب فاز اول و دوم مجتمع هزار واحدی این شهرستان است، گفت: برای ساخت هر یک از این واحدها 240 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده مردم هزینه شده است.

محمد قربانی تسهیلات اعطایی به هر یک از متقاضیان را 155 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: وضعیت مسکن تا قبل از دولت نهم رویایی دست نیافتنی برای مردم بود که امروز شاهد تحولات عظیمی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از دولت نهم تنها هزارو 500 واحد مسکونی توسط دولت در این شهرستان ساخته شده بود، بیان داشت: این در حالی است که فقط طی دو سال گذشته هزار و 500 واحد در این شهرستان اجرا شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان قاین پیشرفت ساخت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر قاین را 65 درصد عنوان کرد و گفت: کلیه زیر ساخت‌های از جمله آب و برق و گاز با همکاری مسئولان در این پروژه اجرا شده است.

قربانی خواستار چاره اندیشی برای کاهش اقساط بانکی مردم در این شهرستان محروم شد و افزود: مردم شهرستان توانایی پرداخت 170 تا 200 هزار تومان را برای باز پرداخت تسهیلات بانکی ندارند.

وی به آغاز عملیات اجرایی مسجدی با زیربنای سه هزار متر مربع در مجاورت این مجتمع خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز می باشد که انتظار داریم وزارت مسکن ما را در این زمینه کمک نماید.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم تصریح کرد: در قانون اساسی توجه به اقشار مختلف تدوین شده که طی سی سال گذشته توجه انقلاب به اقشار محروم و پایین جامعه بوده است.

قهرمان رشید به ساخت 24 هزار واحد مسکونی شهری در سطح استان اشاره کرد و افزود: 25 هزار مسکن روستایی نیز در مناطق روستایی استان در دست ساخت و اجرا می باشد که با بهره برداری از این پروژه ها شاهد تحولی عظیم در زمینه مسکن شهری و روستایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات عظیمی در زمینه مسکن انجام شده است گفت: شاهد شعار‌های دولت نهم و دهم در این دوره از زمان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امید است با اعتقاد راسخ مجموعه خدمتگذاران دولت هر روز شاهد موفقیت‌های بیشتری در سطح استان‌های محروم باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها