نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

مخالفت مجلس با سهمیه کنکور برای متاهلان

غلامحسین مسعودی نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیات نتایج بررسی های این کمیسیون درباره سهمیه های کنکورهای تحصیلات تکمیلی را تشریح کرد و گفت: نمایندگان مجلس با اختصاص سهمیه به متاهلان مخالف هستند.
کد خبر: ۳۱۰۱۷۴

نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با مهر در ارتباط با طرح عدالت آموزش برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سهمیه 20 درصدی متاهلین انتقاد کرد و گفت: وزیر علوم از ارائه 20 درصدی سهمیه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برای متاهلین خبر داده بود که این سهمیه عدالت آموزشی را زیر سئوال می برد.

وی با بیان این مطلب که تاهل ربطی به کارشناسی ارشد و دکتری ندارد و مکانیزم دیگری را باید برای تاهل جوانان ایجاد کرد ، گفت: با ایجاد این سهمیه شاهد ازدواج های صوری دانشجویان خواهیم بود.

نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر سهمیه تاهل دانشجویان اعمال شود در جذب نخبگان دچار مشکل خواهیم شد چرا که ظرفیت ها پر شده و ورود نخبگان به دانشگاه با مشکل روبرو خواهد شد که این به طور کل بر خلاف عدالت آموزشی است.

مسعودی اضافه کرد: بر این اساس طرح عدالت آموزش عالی در مجلس مطرح شد و سهمیه های موجود در جذب دانشجو برای تحصیلات تکمیلی در حال ساماندهی و تجدید نظر است.در این تجدیدنظر سهمیه خانواده شهدا، جانبازان، نخبگان و مدیران بدنه دانشگاهها همچنان به قوت خود باقی ماند.

وی با اعلام این خبر که سهمیه متاهلین مورد قبول نمایندگان مجلس قرار نگرفت هر چند در شورای عالی انقلاب فرهنگی با آن موافقت شده بود، گفت: در این تجدید نظر 10 درصد سهمیه برای مربیان که در بدنه دانشگاه به فعالیت می پردازند لحاظ شده است. سهمیه نیروی انتظامی و نخبگان بر اساس مقررات گذشته بدون تغییر باقی ماند.

نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  اضافه کرد: برای پزشکانی که در مناطق محروم به مدت سه برابر زمان تحصیل مشغول به خدمت هستند نیز سهمیه کنکور ارشد و دکتری تخصیص یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها