شهنازی زاده خبر داد:

افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت به 16 میلیارد لیتر

معاون وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید فرآورده های نفتی به 240 میلیون لیتر و پالایش روزانه 1.7 میلیون بشکه نفت خام در پالایشگاههای داخلی خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی سوخت به 11.5 میلیارد لیتر رسیده است که با تکمیل طرحهای جدید، این ظرفیت به 16 میلیارد لیتر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۱۰۰۵۴

به گزارش خبرگزاری مهر، سید نورالدین شهنازی زاده در مراسمی با حضور کارکنان صنعت نفت در تشریح دستاوردهای سی ساله انقلاب اسلامی در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت پالایش نفت خام ایران حدود 970 هزار بشکه در روز بود که پس از گذشته سه دهه هم اکنون این ظرفیت به 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال 1357 ظرفیت تولید فرآورده های نفتی روزانه 100 میلیون لیتر بوده است، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید انواع فرآورده های نفتی در کشور به 240 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

ساخت 6 هزار کیلومتر خطوط جدید انتقال فرآورده نفتی

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین با بیان اینکه در بخش خطوط لوله، وسعت شبکه انتقال فرآورده های نفتی از 7 هزار کیلومتر در ابتدای پیروزی انقلاب به 14 هزار کیلومتر افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم وسعت شبکه انتقال فرآورده های نفتی ایران با اجرای طرحهای جدید به 20 هزار کیلومتر افزایش یابد.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت به 16 میلیارد لیتر

وی با یادآوری اینکه ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سال 57 کمتر از 2 میلیارد لیتر بوده است، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع با ساخت مخازن و انبارهای جدید به 11.5 میلیارد لیتر افزایش یافته است و با تکمیل طرحهای در دست ساخت این ظرفیت به 16 میلیارد لیتر افزایش می یابد.

شهنازی زاده با تاکید بر اینکه تا سال 1357 ظرفیت تولید بنزین ایران در 6 پالایشگاه روزانه 14میلیون لیتر بوده است، اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب با ساخت پالایشگاههای جدید در شهرهای اصفهان، اراک و بندر عباس و احداث واحد های جدید پالایشی در پالایشگاههای قدیمی، ظرفیت تولید این فرآورده استراتژیک نفتی به 44 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

افزایش 60 میلیون لیتری تولید گازوئیل

به گفته وی همنین ظرفیت تولید گازوئیل از 25 میلیون لیتر سال 1357 در شرایط فعلی در 9 پالایشگاه موجود به 84 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است. در مورد نفت سفید نیز ظرفیت تولید این سوخت مایع در از 13 میلیون لیتر به 21 میلیون لیتر در روز رسیده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در سال 1357 ظرفیت تولیدی گاز مایع ( ال پی جی) در پالایشگاه های کشور سه میلیون و 440 هزار متر مکعب بود اما در حال حاضر این مقدار به بیش از هفت میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی  یکی از اجرای طرح کارت هوشمند به عنوان یک دستاورد بزرگ اقتصادی یاد کرد و افزود: در حال حاضر با اجرای این طرح و اعمال مدیریت مصرف سوخت، میزان مصرف بنزین در کشور به 66 میلیون در روز رسیده است.

وی ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده اگر طرح سهمیه بندی و کارت هوشمند سوخت اعمال نمی شد، بدون احتساب 44 میلیون لیتر تولید روزانه پالایشگاه های داخلی، میزان واردات بنزین از مرز 50 میلیون لیتر در روز عبور می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها