زن و شوهر قاچاقچی، هویت سومری‌ها را جعل کرده بودند

گروه حوادث: زوج قاچاقچی که پس از خرید عتیقه‌های بدلی، قصد داشتند آنها را در تهران بفروشند، دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، 25 آذرماه امسال، ماموران انتظامی تهران در ایستگاه عوارضی قم تهران به یک دستگاه خودروی پراید که زن و مردی سرنشین آن بودند، مشکوک شدند و از راننده خواستند، مدارک خود را به پلیس نشان دهد که راننده بدون توجه به اخطار پلیس با سرعت فرار کرد.
کد خبر: ۳۰۷۲۹۷

ماموران هم به تعقیب آنها پرداختند و در همین موقع، راننده به سمت بیابان‌های منتهی به آسایشگاه کهریزک ادامه مسیر داد و پس از طی مسافتی، خودرو را در بیابان رها کرد و همراه زن جوان، گریخت. در نهایت نیز ماموران پس از تعقیب و گریزی چند ساعته، آنها را دستگیر کردند.

این متهمان همراه خودروی توقیف شده به اداره پلیس انتقال یافتند و ماموران مبالغی پول نقد، مدارک جعلی، 15 عدد پایپ، مواد مخدر و 40 دستگاه گوشی تلفن همراه از خودروی آنها کشف کردند.

انکار متهمان

در ادامه، زن و مرد جوان به نام های مریم و محسن مورد بازجویی قرار گرفتند و خود را زن و شوهر معرفی کردند و گفتند، از وجود این اموال در خودروی خود بی‌اطلاع بوده‌اند.

در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه شدند زن جوان، یک ساک به همراه دارد که آن را از خود دور نمی‌کند.

عتیقه‌های بدلی در کیف‌زنانه

ماموران ساک را مورد بازرسی قرار دادند و موفق به کشف مبالغی پول، یک گلدان مسی منقوش به سرباز هخامنشی، 18 سکه منقوش به نام محمد رسول‌الله، 2 عدد تبرزین، مجسمه سرباز هخامنشی و 2 عدد انگشتر و مجسمه پیکره انسان شدند.

به این ترتیب، ماموران به بازجویی از زن پرداختند که وی گفت، پول‌ها را در قبال فروش طلاهایش به دست آورده و از وجود اقلام مکشوفه در ساک دستی‌اش بی‌خبر است و در این ارتباط، اظهارات متناقضی را بیان کرد.

کارشناسان راز گشودند

ماموران اداره قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران، اقلام مکشوفه را در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی استان تهران قرار دادند که چند روز قبل کارشناسان اعلام کردند، 18 سکه مکشوفه از جنس برنز و بدلی است و از روی نمونه اصلی سکه‌ها که مربوط به دوران اسلامی و قرن چهارم هجری قمری بوده ساخته شده است. پیکره انسان نیز از روی نمونه اصلی ( متعلق به دوره سومری) از جنس برنز تهیه شده و هر دو نمونه نیز ارزش مالی کمی دارند. دیگر اقلام هم بدلی و تزئینی هستند. با مشخص شدن بوده است موضوع، این زوج دوباره مورد بازجویی قرار گرفتند و راز خرید اقلام مکشوفه را فاش کردند.

اعتراف زوج قاچاقچی

سرهنگ امیری، رئیس اداره قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام‌جم» گفت: در تحقیقات جداگانه از این زوج، معلوم شد آنها معتاد و قاچاقچی مواد مخدر هستند و چند روز قبل از دستگیری، بیش از یک کیلوگرم شیره تریاک را از مردی در یکی از روستاهای قرچک خریداری کرده‌اند و برای فروش به شهرستان الیگودرز فرستاده‌اند و با فروش آن اشیای قدیمی بدلی و تزئینی خریده‌اند و از یک قاچاقچی دیگر نیز مواد مخدر خریداری کرده‌اند که به جوانان تهرانی بفروشند، اما دستگیر شدند.

سرهنگ امیری ادامه داد: متهمان به گمان این که اشیای عتیقه قدمت تاریخی دارند، با چند مشتری قرار ملاقات گذاشته و قصد داشتند در 3 محله تهران آنها را بفروشند.

بنابراین گزارش، زوج قاچاقچی با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی برای افشای دیگر جرایم آنها و دستگیری همدستانشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها