معاون و دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به امحا هفت تن و 24 کیلو و 54 گرم مواد مخدر در شهرستان جیرفت گفت: این اقدام در راستای یاری مدیران شهرستان برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.
کد خبر: ۳۰۴۱۱۳
 سرهنگ "ابراهیم شاکری" روز دوشنبه در آیین امحا این میزان مواد مخدر در جیرفت افزود: طی ده ماه اخیر بیش از 82 تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 75 نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: همچنین سه هزار و 589 نفر متهم نیز دستگیر شده اند.

وی گفت : در 82 مورد درگیری مامورین با سوداگران مرگ، 21 نفر از اشرار و قاچاقچیان مسلح به هلاکت رسیده و 60 نفر نیز دستگیر شده اند.

سرهنگ شاکری ضمن اشاره به کشف و حذف 29 باند قاچاق مواد مخدر در استان طی سال جاری عنوان کرد: در این مدت60 دستگاه خودرو، 127 دستگاه موتور سیکلت و 73 قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است.

وی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی استان کرمان طی سال جاری در راستای صیانت از کشور و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر چهار شهید و 24 مجروح تقدیم کرده است، گفت: در عملیاتهای نیروی انتظامی همچنین 83 گروگانگیر دستگیر و 59 گروگان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، فرماندار جیرفت نیز در این آیین با اشاره به اینکه بلای شوم مواد مخدر در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشکلات متعددی را برای افراد جامعه فراهم آورده است، اظهار داشت: هزینه تحمیل شده ناش از این مواد بر جامعه از نظر اقتصادی بسیار زیاد است.

"ابراهیم غنچه پور" گفت: به آتش کشیدن بیش از هفت تن مواد مخدر در شهرستان جیرفت در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شد.

وی آتش کشیدن این مواد را نوعی مبارزه با معلول دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی لازم در این خصوص با توجه به معضلات فراوان استفاده از این مواد در جامعه باید بیش از پیش انجام شود.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمان نیز هدف از به آتش کشیدن این مقدار مواد را تلنگری به همگان دانست و گفت: افراد با مصرف مواد ضمن خیانت به وطن خود در شهادت بسیاری از نیروهای نظامی و انتظامی نیزبه طور غیر مستقیم مشارکت دارند.

"حسین فتاحی" با بیان اینکه مصرف مواد مخدر زیانهای بسیاری را برای جامعه به همراه دارد خواستار همکاری همگانی برای مبارزه با این معضل شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان درادامه با اشاره به تولید 9 هزار تن مواد مخدر در افغانستان افزود: یکی از ماموریت های کشورهای غربی در افغانستان تولید مواد مخدر است.

وی ضمن اشاره به وجود هفت هزار چاه غیرمجاز کشاورزی در جنوب استان کرمان و قاچاق سوخت بخشی ازاین چاه ها به مرزهای شرقی کشورعنوان کرد: انجام قاچاق سوخت برای تامین سوخت مورد نیاز چاههای کشاورزی آبیاری مزارع کشت خشخاش در افغانستان نوعی مشارکت در تولید مواد مخدر است که زیان حاصل از قاچاق مواد مخدر کشت شده به خود مردم منطقه بر می گردد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها