ساوه - خبرنگار جام جم : دومین همایش نقش علوم محیطی در فناوری‌های هسته‌ای کشور با هدف آشنایی بیشتر با فناوری هسته‌ای و کاربردهای آن در گسترش دانش بشری و تسلط بر طبیعت و پیشرفت زندگی بشری به عنوان بستری برای توسعه پایدار در ساوه برگزار شد. دکتر گیتی صلاحی اصفهانی گفت: 156چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که با داوری اولیه و سنخیت داشتن با محورها، 66 چکیده مقاله انتخاب شد.
کد خبر: ۳۰۴۰۵۷

وی محورهای مقالات را نقش علوم جغرافیایی، هسته‌ای و علوم محیطی و زیست محیطی در توسعه فناوری‌های GIS هسته‌ای کشور، نقش علوم سیاسی و اقتصادی در فعالیت هسته‌ای، نقش سنجش از دور اطلاعات هسته‌ای و نقش جهانی شدن و آینده‌نگری دانش و فعالیت‌های هسته‌ای ذکر کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: پیشرفت در علوم مختلفی همچون دانش هسته‌ای، نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام دکتر حسین اسلامی بیان کرد: ایران با نگرش ولایت فقیه از بند وابستگی به استعمارگران و مستکبران رها شده و به استقلال و نوآوری‌های علمی دست یافته است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ذخایر نفتی تا 70 سال آینده در کشور پایان خواهد یافت، لذا باید از هم‌اکنون به فکر انرژی تجدیدپذیر برای جایگزینی آن باشیم.

وی گفت: یک لیتر نفت 12 کیلووات انرژی تولید می‌کند در حالی که یک کیلوگرم اورانیم 5 درصدی، 23 میلیون کیلووات انرژی تولید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها