ایندیپندت :

جنگ اسرائیل علیه غزه فراتر از وحشی‌گری بود

روزنامه‌ ایندیپندنت چاپ انگلستان در تحلیلی نوشت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه که اواخر سال گذشته رخ داد، بی‌سابقه‌ترین حد از وحشی‌گری و حتی فراتر از آن بود.
کد خبر: ۲۹۹۷۸۴

روزنامه ایندپندنت تحلیلی تحت عنوان "یک سال بعد از تراژدی جنگ نوار غزه" که از سوی دونالد مکنتایر خبرنگار این روزنامه در منطقه‌ خاورمیانه نوشته شده را منتشر کرد که در آن تاکید شده است : جنگ اسرائیل علیه نوار غزه موجب کشته شدن صدها فلسطینی بیگناه شد که بی‌سابقه‌ترین سطح از وحشی‌گری بود.

این روزنامه نوشته است: تزیپی لیونی وزیر امور خارجه‌ سابق اسرائیل، دو هفته بعد از آغاز جنگ با افتخار اعلام کرد که اسرائیل زمانی که یک نفر به یک شهروندش تیراندازی کند افسار خود را رها کرده و جنگ جنون آمیزی را آغاز می‌کند و این از نظر ما اقدام درستی است.

خبرنگار این روزنامه در تحلیل خود افزوده است: در این جنگ، خونبارترین عملیات را شاهد بودیم که نه تنها  خانه‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس نوار غزه را  به طور سیستماتیک هدف قرار داد، بلکه تعداد زیادی غیرنظامی عمدا کشته شدند و هنوزساکنان نوار غزه از پیامدهای این جنگ رنج می‌برند. شدت این جنگ به گونه‌ای بود که فلسطینی‌ها بعد از گذشت یک سال از این تراژدی، هنوز نتوانسته‌اند خود را به زندگی عادی بازگردانند.

در تحلیل این روزنامه آمده است: سربازان اسرائیلی 21 غیر نظامی فلسطینی را در یک ساختمان به طور عمدی جمع کرده و آنها را به رگبار بستند . هنوز شعارهای سربازان اسرائیلی بر روی دیوارهای برخی منازل نوار غزه باقی مانده است که نوشته‌اند "ما اینجا هستیم ای غزه" و "مرگ بر اعراب".

تحلیل‌گر این روزنامه نوشته است: حملات سربازان اسرائیلی علیه خانواده‌های فلسطینی یکی از 20 واقعه وحشیانه‌ای است که در طول این جنگ رخ داده و ارتش این رژیم ظاهرا درباره‌ این 20 واقعه در حال تحقیق است. اما تاکنون ارتش این رژیم جنایتهای سربازان اسراییلی را رد کرده است.

این روزنامه نوشته است: زمانی که اسرائیل برای این جنگ انتخاب کرده بود یعنی 27 دسامبر تا 18 ژانویه برنامه ریزی شده بود زیرا دقیقا مصادف با جشن های سال نو میلادی بود تاافکار عمومی کمتر به آن توجه نشان دهند. همچنین تعداد قربانیان ، وسعت ویرانی ها ، ایجاد رعب و وحشت و استفاده از سلاح‌های ممنوعه‌ بین‌المللی در جنگ نوار غزه ، وحشی‌گری اسرائیل را علیه غیرنظامیان بی دفاع به اثبات می‌رساند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها