عزت الله یوسفیان ملا:

بدهی‌های بانکی بیش از 270 هزار میلیارد ریال است

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اشاره به اقدامات جدید این ستاد اظهار داشت: رقم واقعی بدهی و معوقات بانکی بیش از 270 هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۲۹۹۰۱۰

عزت الله یوسفیان ملا صبح امروز پنج شنبه در حاشیه همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور در گفتگو با خبرگزاری مهر در ساری افزود: بسیاری از معوقات بانکی مربوط به ادوار قبل بوده و بخش اعظمی از بدهی های معوقه را دیرکردهای تولیدکنندگان تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با روند زمین خواری و اراضی دولتی و بخشی از سرمایه گذاری های انحرافی در حوزه اشتغال در دستور کار ویژه ستاد در سه ماهه پایانی سال است.

نماینده مردم آمل در خانه ملت با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی موظف به اعلام تعداد اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران و بلااستفاده ماندن این اراضی ظرف یک ماه آینده به ستاد شده است، تصریح کرد: متاسفانه در بررسی های اولیه ستاد مشخص شد که تعداد اراضی بلااستفاده واگذار شده به سرمایه گذاران برای تولید افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از شناسایی اراضی تحویلی بلااستفاده توسط سرمایه گذاران نسبت به ابطال اسناد فعالیت این افراد اقدام می کند، یادآور شد: محاکمه این افراد بدون ارجاع به دستگاه قضایی مستقیما با اختیارات معاون اول رئیس جمهوری صورت می گیرد و اسامی این مفسدان اقتصادی در جامعه اطلاع رسانی خواهد شد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اعلام اینکه عدم پرداخت معوقات بانکی عمده ترین موضوع در حال پیگیری ستاد است، افزود: روسای بانکهای 11 گانه کشور موظف شده اند هر 15 روز یکبار گزارشی به ستاد مبنی بر میزان دریافت بدهی های معوقه از بدهکاران ارائه دهند.

به گفته یوسفیان ملا، بازپس گیری معوقات بانکی از بدهکاران توسط بانکها و با همکاری کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور آغاز شده و این ستاد پیگیری های جدی خود را تا حصول نتایج اعلام می دارد.

وی بیان داشت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از امهال و عدم پرداخت بدهی های تولیدکنندگان و بدهکاران بانکی نسبت به معرفی این افراد از سوی رسانه ها اقدام می کند.

یوسفیان ملاء در بخش دیگری از سخنانش در مورد پیشنهاد برخی نمایندگان مبنی بر استیضاح وزیر صنایع و معادن گفت: پیشنهاد استیضاح از سوی نمایندگان حق قانونی آنان است.

وی افزود: هنوز زمان کوتاهی از مدیریت محرابیان در وزارت صنایع و معادن نگذشته است بنابراین استیضاح وزیر در این برهه زمانی برای جامعه مفید نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به اظهارنظر برخی نمایندگان مبنی بر اینکه دلیل اصلی استیضاح وزیر صنایع به واسطه انتصابهای فامیلی محرابیان در بدنه وزارتخانه بوده است، اظهار داشت: این موضوع به تنهایی نمی تواند دلیلی متقن برای استیضاح وزیر صنایع و معادن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها