معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر خبر داد:

تشدید اقدامات کنترلی آنفلوآنزای A در فرودگاه‌های کشور

دکتر محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از تشدید اقدامات کنترلی و شناسایی مسافران مشکوک به بیماری آنفلوآنزای نوع A در فرودگاهها و پایانه های مرزی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۳۸۴

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با مهر اظهار داشت: موج دوم بیماری آنفلوآنزای A در کشور در حال فروکش کردن است و موارد ابتلا در هفته گذشته نشان می دهد که اقدامات صورت گرفته برای اطلاع رسانی و آموزش مردم توانسته تا حدود زیادی از روند ابتلا بکاهد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ، تاکنون سه هزار و 672 نفر در کشور به بیماری آنفلوآنزای A مبتلا شده و 140 نفر نیز فوت شده اند.

نبوی با تاکید بر به کارگیری حداکثر ظرفیت و توان نیروهای بهداشتی و درمانی در سطح کشور برای کنترل بیماری آنفلوآنزای A  گفت: در حال حاضر پایگاههای بهداشت مراقبت مرزی در فرودگاههای کشور به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به بازگشت حجاج از مراسم معنوی حج تمتع به کشور اشاره کرد و افزود: حدود 65 هزار حاجی از طریق 17 فرودگاه وارد کشور می شوند که دستورالعمل لازم در ارتباط با کنترل و شناسایی حاج بیمار و مشکوک به آنفلوآنزا به تمامی این فرودگاهها ارسال شده است.

این در حالی است که قرار است حجاج ایرانی در فرودگاه های جده و مدینه نیز تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند و اطلاعات حجاج بیمار به فرودگاههای کشور ارسال می شود.

تب بالا به مدت بیش از سه روز ، تنگی نفس ، درد یا احساس فشار در قفسه سینه یا شکم ، سرگیجه ناگهانی، استفراغ شدید یا مداوم از علائم ابتلا به آنفلوآنزای نوع A است.

به گفته معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیشترین تعداد حجاج از فرودگاه مهرآباد وارد کشور می شوند که به همین منظور از استقبال کنندگان حاجی ها درخواست می کنیم حتی الامکان به فرودگاه نیامده و از دست دادن و روبوسی با حاجی خودداری کنند.

پیش از این وزیر بهداشت عنوان داشته بود که برای هر پرواز حجاج بین 10 تا 15 هزار نفر استقبال کننده به فرودگاه ها بیایند که با این احتساب حدود دو میلیون نفر برای استقبال از حجاج به 17 فرودگاه کشور مراجعه خواهند کرد.

نبوی همچنین از ضدعفونی کردن دست حجاج در فرودگاهها خبر داد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزا به فرد دیگر صورت می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها