ایجاد شعب دانشگاه‌های خارجی در کشور

گروه جامعه: مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با اشاره به سیاست‌های وزارت علوم برای گسترش شعب دانشگاه‌های داخل در خارج از کشور و ایجاد شعب دانشگاه‌های معتبر خارجی در کشور گفت: در صورتی‌که فعالیت دانشگاه‌های خارجی در داخل از نظر علمی مفید و سودآور باشد و تنها با هدف درآمدزایی یا مباحث سیاسی نباشد، امکان ایجاد شعب دانشگاه‌های خارجی در داخل فراهم می‌شود. رجبعلی برزویی با اشاره به مجوز ارائه شده از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌های داخلی برای ایجاد شعبات خارجی گفت: در این زمینه شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی و دانشگاه تربیت مدرس در سوریه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ همچنین دانشگاه شهید بهشتی یک مجوز اصولی برای ایجاد شعبه در لبنان دارد که هنوز فعال نیست.
کد خبر: ۲۹۸۱۸۹

وی مشکل عمده دانشگاه‌ها در ایجاد شعبه خارج از کشور را مشکلات مادی عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها اکثرا متقاضی ایجاد شعبه بخصوص در کشورهای اسلامی هستند، ولی سرمایه‌گذاری در این زمینه نیازمند حمایت‌های مادی است.

برزویی در خصوص سیاست وزارت علوم برای ایجاد شعبات دانشگاه‌های معتبر خارجی در کشور گفت: توان علمی کشور به حدی رسیده است که نیازمند ایجاد ظرفیت از سوی کشورهای خارجی در داخل نیست. با این حال به توسعه دوره‌های آموزشی مشترک با همکاری دانشگاه‌های خارجی اعتقاد داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها