راه به سوی بکرترین‌ جاذبه ایلام باز می‌شود

زینه‌گان چشم‌ انتظار گردشگران

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت : در راستای ارائه خدمات دهی مناسب و تسهیل در رفت و آمد در بکرترین جاذبه طبیعی استان ایلام و توسعه زیرساخت های گردشگری آن ، جاده دسترسی به غار طبیعی "زینه گان" به پیشرفت فیزیکی 60 درصد رسید.
کد خبر: ۲۹۷۴۱۵

مسعود اسکندری اظهار داشت: همه می‌دانند که نگاه توسعه به گردشگری، بدون توجه به زیرساخت های آن با حفاظت از مواهب الهی امکان‌پذیر نیست و با توجه به اینکه توسعه گردشگری نیازمند توسعه زیرساخت های آن است و یکی از مهمترین برنامه های عمرانی این اداره نگاه ویژه به دره یا تنگه طبیعی زینه گان که در اصطلاح محلی به "غار" شهرت یافته، است.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های مناسب ساخت جاده دسترسی به این جاذبه مهم در منطقه با همکاری شهرداری بخش صالح آباد شهرستان مهران به پیشرفت 60 درصدی رسیده است.

اسکندری تصریح کرد: پس از مطالعات انجام شده ساخت جاده دسترسی به غار بهترین ایده جهت خدمات دهی مناسب به گردشگران بود تا علاوه بر ایجاد زیر ساخت در کنار این محل هیچگونه تخریب و یا تغییری در این جاذبه و یا رودخانه‌های منتهی به آن صورت نگیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان ایلام تصریح کرد: طبیعی است که برای حفاظت از جاذبه‌های طبیعی و توسعه‌ گردشگری باید زمینه‌ بازدید گردشگران از این اماکن بر اساس قوانین و ضوابطی ایجاد شود تا کوچک‌ترین لطمه‌ای به جاذبه های طبیعی وارد نشود.

اسکندری خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه جاده دسترسی به غار زینه گان از محل رودخانه عبور می کرد و متاسفانه در ساختار و مناظر زیبای اطراف این جاذبه طبیعی تغییر ایجاد می کرد و همچنین در فصول بارانی تخریب می شد سازمان اقدام به طراحی جاده جدیدی کرده است که در کنار آن سیستم روشنایی و پارکینگ نیز درنظر گرفته شده است.

تنگه یا غار شگفت انگیز زینه گان در پنج کیلومتری جنوب شرقی صالح آباد و در فاصله 52 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد . این غار روباز که بیش از یک کیلومتر طول دارد دارای آب فراوان ، دهلیزهای آب گیر ، قندیل های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار جالب است . هوای داخل غار بسیار سرد و مطبوع است در حالی که منطقه صالح آباد در فصل تابستان حدود 40 تا 50 درجه گرما دارد . اختلاف هوای بیرون غار با درون آن تقریباً بین 10 تا 20 درجه است و به همین دلیل آن را غار بهشت می نامند .

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها