محرابیان :

صنعت باید به سمت صادرات محوری سوق یابد

وزیر صنایع و معادن توجه به صادرات را یکی از اولویتهای دولت در بخش اقتصاد و صنعت کشور عنوان کرد و گفت:‌ درحال حاضر در فضای کلی کشور، نگاه ویژه‌ای به صادرات کالاهای تولیدی صنعتی و معدنی وجود دارد.
کد خبر: ۲۹۷۳۵۴

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محرابیان در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن و کارآفرینان و صنعتگران استان آذربایجان شرقی گفت: در بحث صادرات نیز موضوع صدور خدمات فنی، مهندسی و تکنولوژیکی از جمله مسائلی است که بخش صنعت و معدن توجه اساسی به آن دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه بر مبنای صادرات محوری تدوین شده است، گفت: در فضای کنونی جهان باید برای حفظ بازار داخلی و در کنار آن توسعه صادرات اهتمام ویژه ای صورت گیرد و برای این منظور لازم است رقابت پذیری به عنوان رکن اصلی حفظ اشتغال، تولید و صادرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

محرابیان با اشاره به بحران موجود اقتصادی در جهان خاطرنشان کرد: درحالی که کشورهای جهان با کاهش 40 درصدی صادرات مواجه شده اند، ایران رشد قابل قبولی را تجربه کرده و رشد صنعتی و سرمایه‌گذاریهای مربوط به آن در همه استانها امیدبخش است.

وزیر صنایع و معادن لزوم تامین ابزار و امکانات کافی برای صنعتگران کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ بخش صنعت و معدن جایگاه مهمی در رشد اقتصادی و صنعتی کشور دارد و برای اینکه در این زمینه موفق تر عمل کند باید دغدغه های آن مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه توزیع نقدینگی در کشور متناسب با نقش و جایگاه هر بخش نیست و باید عادلانه تر باشد، تاکید کرد:‌ البته در برنامه‌ها، هدف‌گذاریها و سرمایه‌گذاریها نباید به گونه ای عمل شود که همه این امور به نحوی وابسته به نظام بانکی و موسسات اعتباری باشد.

وزیر صنایع و معادن همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در صنایع مختلف، بویژه صنایع غذایی، فولاد و ماشین‌سازی، موفق عمل کرده است، اظهار داشت: ظرفیت های خوبی در این استان برای توسعه صنعتی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

در این نشست همچنین ظرفیت های موجود صنعتی و معدنی استان آذربایجان شرقی بررسی شد، ضمن اینکه تعدادی از صنعتگران و معدنکاران استان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها