خادمی خبر داد:

ورود 3 دکل جدید حفاری به ناوگان حفاری ایران

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به خرید 2 دکل جدید حفاری از شرکتهای خارجی، گفت: همچنین یک دستگاه دکل جدید حفاری چاههای نفت و گاز تا پایان ماه جاری از چین وارد کشور می شود.
کد خبر: ۲۹۷۱۹۱

هدایت الله خادمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت توسعه ناوگان دکلهای حفاری شرکت حفاری شمال با بیان اینکه هم اکنون تعداد 8 دستگاه دکل حفاری در اختیار شرکت نفت مرکزی و نفت فلات قاره ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: این دکلهای حفاری در میادین نفت و گاز پایدار غرب، خانگیران، سراجه قم، شانول، وراوی، دی، پایدار شرق و هندیجان مشغول به کار است.

وی یادآور شد: همچنین تحویل یک دستگاه دکل جدید حفاری خشکی از چین در حال انجام بوده که پیش بینی می کنیم این دکل حفاری تا پایان آذر ماه وارد کشور شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری مناقصه سفارش ساخت 2 دستگاه دکل جدید دریایی، تصریح کرد: در صورت سفارش و تحویل این دو دکل دریایی، امکان آغاز فعالیتهای حفاری در میادین نفت و گاز خلیج فارس فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت حفاری شمال به این ترتیب هم اکنون شرکت حفاری شمال مالکیت 9 دستگاه دکل خشکی، یک دستگاه دکل دریایی (ایران خزر) در ترکمنستان و راهبری سکوی حفاری نیمه شناور ایران ‌البرز را در اختیار دارد.

خادمی همچنین با اشاره به واگذاری 28 درصد از سهام شرکت حفاری شمال در بورس، بیان کرد: به زودی 20 درصد از سهام این شرکت نفتی به صورت بلوکی در بورس واگذار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها