وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

متون درسی علوم انسانی بازبینی شود

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متون درسی رشته‌های علوم انسانی باید با کمک دانشگاه‌ها و همکاری حوزه بازبینی شوند.
کد خبر: ۲۹۴۳۵۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با فارس با بیان این‌که باید توجه داشت که رشته‌های علوم انسانی در اولویت‌های دوم و سوم قرار نگیرد، افزود: رشته‌های علوم انسانی در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با تأکید بر این‌که متأسفانه در کشور ما از قدیم رشته‌های علوم انسانی مورد کم توجهی قرار گرفته است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی بی‌توجهی به رشته‌های علوم انسانی را برطرف کرد و ماهیت اصلی این رشته‌های تحصیلی را به آنها بازگرداند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که برای فرهنگ‌سازی در زمینه رشته‌های علوم انسانی نیازمند عزمی جدی و همه‌جانبه در کشور هستیم ، اظهار داشت: اقدامات دانشگاه‌ها برای اولویت‌دهی به رشته‌های علوم انسانی نمی‌تواند به تنهایی کارایی لازم را داشته باشد و اولویت‌دهی به رشته‌های علوم انسانی نیازمند عزمی همه‌جانبه است.

حسینی گفت: با اولویت‌ دادن به رشته‌های علوم انسانی و افزایش جایگاه آن گرایش داوطلبان کنکور به این رشته‌ها بیشتر می‌شود. یکی از مباحث مهمی که باید در رشته‌های علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد، متون درسی این رشته‌هاست که باید با کمک دانشگاه‌ها و همکاری حوزه بازبینی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها