گروه جامعه: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت اعتبار وام شهریه تا آخر هفته خبر داد و با تشریح نحوه تخصیص سهم هر دانشگاه گفت: پس از دریافت اعتبار وام شهریه این وام بلافاصله در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. مرتضی زرینه‌زاد در گفتگو با ایسنا، درباره نحوه واگذاری وام شهریه و سهم هر دانشگاه گفت: سهم دانشگاه‌ها پارامتری است از نوع مقاطع و تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در هر مقطع و همچنین نوع گرایش مقاطع نیز در سهم هر دانشگاه تاثیرگذار است.
کد خبر: ۲۹۳۴۸۶

وی درخصوص بحث واگذاری وام شهریه براساس اولویت رشته و مقطع گفت: رشته‌های اولویت‌دار بزودی از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود و وام شهریه براساس آن به دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد.

وی با بیان این‌که مبنای صندوق این است که تسهیلات صندوق در اختیار دانشجویان مستعد قرار گیرد، گفت: در توزیع وام شهریه به10 دانشگاه برتر توجه بیشتری خواهد شد و در واقع به دانشگاه‌هایی که دارای دانشجویان با ضریب هوشی بالاتری هستند، بیشتر توجه می‌شود.

زرینه‌زاد با بیان این‌که وام شهریه مصوب مجلس 120 میلیارد تومان تعیین شده است، درباره بحث‌هایی مبنی بر کاهش اعتبار وام شهریه گفت: این موضوع برداشت شخصی در یکی از اجزای دولت است که ما آن را قبول نداریم و در حال پیگیری هستیم که این موضوع اصلاح شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره قول مساعد رئیس‌جمهور برای افزایش وام 120 میلیارد تومانی وام شهریه با بیان این‌که این موضوع هنوز محقق نشده است، اظهار امیدواری کرد که قول رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش وام شهریه تحقق و این میزان افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها