محقق گیاهان دارویی گفت: سبزیجات و گیاهان می‌توانند خطر بروز سرطان سینه و روده بزرگ را تا 40 درصد کاهش دهند و از پیشرفت تومورهای سرطانی‌ جلوگیری‌ کنند.
کد خبر: ۲۹۰۴۶۰

مهرداد ملبوس‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: تحقیقات بسیار نشان داده کسانی‌ که سبزیجات زیادی مصرف می‌کنند با دریافت بیشتر موادی‌ به نام فیتوکمیکال‌ها، مقاومت بیشتری در برابر ابتلا به سرطان دارند.

وی ادامه داد: فیتوکمیکال‌ها موادی‌ هستند که سیب رنگ‌ها و عطرهای‌ متنوع سبزی‌‌ها می‌شوند و در بدن تمایل زیادی به جذب مواد سرطان‌زا دارند و مانع تاثیر مخرب آنها روی‌ سلول‌ها می‌شوند.

این محقق گیاهان دارویی بیان داشت: بین سبزی‌‌ها، خانواده تره تیزک یا شاهی‌ دارای‌‌ بیشترین اثر ضد سرطانی بوده که از دیگر سبزی‌‌های‌‌ مفید این خانواده، کلم، کاهو و اسفناج را می‌توان نام برد که با مصرف سبزی‌‌های‌‌ خانواده تره یا شاهی ‌خطر بروز سرطان سینه و روده بزرگ تا 40 درصد کاهش و کلم بروکلی ، کلم و سیر می‌توانند از بروز انواع سرطان‌ها جلوگیری‌ یا جلوی‌ پیشرفت تومورها را بگیرند.

ملبوس‌زاده ادامه داد: تحقیقات نشان داده که در 20 بیماری که تا مدتی رژیم غذایی غنی از کلم بروکلی در آن توسط بیمار رعایت شده، بیشترین میزان عفونت هلیکو باکترپیلوری که سبب بروز ورم دیواره معده، زخم و سرطان معده می‌شود، به شدت کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سبزی‌‌ها و میوه‌‌ها محتوی نوعی مواد سلولزی هستند که فیبر نامیده شده و با سریع کردن حرکت غذا در دستگاه گوارش، سرعت بخشیدن به تخلیه روده، کاهش تماس مواد سرطان‌زا با دیواره روده و همچنین با ترکیب شدن با مواد سرطانی بدون جذب شدن از بدن خارج می‌شود.

این محقق گیاهان دارویی اضافه کرد: مصرف ترکیبات آنتی اکسیدانی همراه با هم، اثر بیشتری داشته و برای سلامت تغذیه، قرار دادن یک ظرف پر از سبزیجات یا سالاد برای هر نفر در وعده غذایی توصیه شده و مصرف روزانه 13 گرم سبوس گندم به مدت هشت هفته رشد بدخیم سلول‌های‌‌ روده را کاهش می‌دهد.

وی بیان داشت: مصرف روزانه 25 گرم مواد فیبری از جمله سبوس گندم، لوبیای قرمز، لوبیا سفید، لوبیای سبز و حبوبات دیگر مثل نخود، عدس، آرد کامل گندم، نان‌ها و به ویژه آلو، سیب، مرکبات و هویج به دلیل جلوگیری‌‌ در جذب استروژن اضافی‌ درسلول‌های‌‌ سینه میزان ابتلا به سرطان را در زنان کاهش ‌می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها