جام جم آنلاین - گزارش جدیدی حاکی است که میلیون ها نفر در انگلیس بدون آب ، برق ، گاز و تلفن و بدون توان مالی پرداخت بدهی های خود روزگار می گذرانند.
کد خبر: ۲۸۹۷۱
شورای ملی مصرف کنندگان ادعا می کند مقیاس واقعی فقر را با اعلام خبر میلیون ها نفری که برای پرداخت هزینه های خدمات اساسی زندگی مانند برق ، گاز ، آب و تلفن دچار مشکل هستند ، اعلام کرده است .
گاردین در گزارش خود همچنین هشدار می دهد این مشکل ، همچنان که انتظار می رود ، با افزایش قیمت ها برای سرمایه گذاری در تاسیسات زیربنایی افزایش خواهد یافت .
گزارش شورای ملی مصرف کنندگان حاکی است که سه میلیون نفر از نظر نیاز به سوخت ، فقیر طبقه بندی شده اند زیرا صورتحساب گاز مصرفی برای گرما و آشپزی آنان قسمت بزرگی از درآمدشان را می بلعد اما به عقیده این شورا مشکل بزرگتر از این است .
این سازمان اعلام کرد سال گذشته گاز و برق 23 هزار خانواده قطع شد ، حدود 4/1 میلیون نفر از برق و گاز استفاده نمی کنند چون پول برای پیش پرداخت ندارند و عده بسیار بیشتری از چیزهای بسیار دیگری محروم هستند.
تلفن های یک میلیون خانواده دیگر قطع است و 7/4 میلیون مشترک به شرکت آب بدهکارند.
جورجیا کلین ، تهیه کننده این آمار می گوید مردم می گویند برای گرما ، زباله ها را در بخاری می سوزانیم ، شمع روشن می کنیم ، زیر پتو تلویزیون نگاه می کنیم زیرا ناچاریم بین تلویزیون و گرما یکی را انتخاب کنیم .
کلین می افزاید در بعضی موارد انتخاب بین گرما و خوردن است و برای همین است که یخچال بعضی از خانه ها تقریبا بکلی خالی است .
دولت انگلیس برآورد کرده است که هر زمستان 20 هزار تا 50 هزار نفر به خاطر فقر سوخت می میرند که یکی از بالاترین نسبت ها در اروپا است کلین بیم دارد اوضاع بدتر از آن باشد که آمار نشان می دهد.
شورا نگران بدتر شدن اوضاع است تعداد خانواده های فقیر از نظر سوخت از 5/5 میلیون در سال 1996 به تعداد فعلی کاهش یافته است زیرا قیمت گاز و برق کاهش یافته اگرچه قیمت آب گرانتر شده است ، اما شبکه ها تحت فشارند و انتظار می رود شرکت های آب ، برق و گاز برای تامین سرمایه گذاری بیشتر قیمت ها را بالا ببرند.
کلین گفت حتی کسانی که خدماتشان قطع نشده در اثر تهدیدهای قانونی و افزایش بدهی تحت فشار هستند مدام برای آنها نامه های تهدیدآمیز فرستاده می شود.
شرکت آب «یوکا واتر» اعلام کرد بسیاری از خانواده ها می توانند پول آب را بدهند اما از وقتی که دولت قطع کردن آب را ممنوع کرده بدهی خود را نمی دهند.
اما شورا اعلام کرد بیشتر خانواده ها نمی دهند چون ندارند نه این که نمی خواهند بدهند زیرا بسیاری از آنها اصلا نمی دانند که شرکت آب حق قطع کردن آب را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها