فارس: داریوش مهرجویی فیلم «سید جمال‌الدین اسدآبادی» را به سفارش استانداری‌ همدان کارگردانی خواهد کرد. این کارگردان برای انجام مقدمات کار، دوشنبه گذشته با سفر به همدان از صدا و سیمای این استان دیدن کرد.کاوه افضلی هم تصمیم دارد سریال «دایره ممنوع» را با موضوع انرژی هسته‌ای برای پخش از شبکه 2 سیما تهیه کند. وی پیش از این، فیلم «عملیات پایتخت» را با موضوع انرژی هسته‌ای ساخته که از چند شبکه تلویزیونی پخش شد.
کد خبر: ۲۸۹۰۷۳

شبکه مستند راه‌اندازی می‌شود

مهر: محمد زین‌العابدین، قائم‌مقام شبکه 4 سیما با ذکر این نکته که این شبکه به دنبال تولید مستندهای جذاب است، گفت: صدا و سیما توجه خاصی به فیلم‌های مستند دارد، به همین دلیل قرار است شبکه مستقلی برای نمایش فیلم‌های مستند راه‌اندازی کند. وی همچنین درباره تولید فیلم و سریال در شبکه 4 گفت: این شبکه درصدد است فیلم‌های علمی، تخیلی را در اولویت‌های خود قرار دهد.

نمایش انیمیشن‌های منتخب دنیا در حوزه هنری

جام‌جم: مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری پنجشنبه‌ها منتخبی از فیلم‌های انیمیشن سینمای جهان را نمایش می‌دهد و نقد و بررسی می‌کند.این مجموعه فیلم‌های پویانمایی، تولیدات مطرح حوزه سینمای انیمیشن در 2 سال اخیر میلادی هستند که براساس یک جدول زمان‌بندی منتشر شده از سوی این مرکز تا 20 اسفند هر 2 هفته یک بار به نمایش درمی‌آیند.برخی از این آثار و زمان نمایش آنها عبارتند از: ترانسفورمرز 1 (14 آبان)، ترانسفورمرز 2 ( 28 آبان)، بالا( )UP(12آذر)، عصر یخبندان 3 (26 آذر)، پسر جهنمی 2 (17 دی)، ماداگاسکار 1 (اول بهمن)، مادگاسکار 2 (29 بهمن) و ایگور (20 اسفند.)این مجموعه پویانمایی ساعت 15 روزهای یادشده در تالار سوره واقع در طبقه زیر‌همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری به نمایش درمی‌آیند.

آغاز جشنواره فیلم رضوی

فارس: پنجمین جشنواره فیلم رضوی صبح امروز با پیام جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما‌فلسطین آغاز به کار می‌کند. در اولین روز از این جشنواره، 45 فیلم روی پرده می‌رود. در پنجمین جشنواره فیلم رضوی 9 فیلم در بخش‌های مسابقه سینمایی، مسابقه مستند، مسابقه کوتاه داستانی و جنبی به نمایش درمی‌آیند. این جشنواره تا 3 آبان ادامه خواهد داشت.

فیلم‌های ایرانی روی اینترنت

مهر: 41 فیلم برگزیده سینمای ایران در دسترس سینمادوستان جهان قرار گرفت. اعضای شبکه توسعه سینمای آسیا(NETPAC) در اقدامی جدیدو با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی، صدها فیلم برگزیده سینمای آسیا و اقیانوسیه را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده که از این تعداد، 41 فیلم مربوط به سینمای ایران است که 14 تای آنها را داریوش مهرجویی کارگردانی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها