ایسنا: جمعی از سینماگران ایرانی امروز عازم پاریس می‌شوند.در این سفر که از سوی خانه سینما و برای آشنایی سینماگران با سینماها و امکانات فنی فرانسه تدارک دیده شده است، محمدرضا سکوت، مهدی کرم‌پور، مصطفی شایسته، رضا سعیدی‌پور، غلامرضا فرجی، تورج منصوری، اشرفی و محمدرضا صابری حاضر خواهند بود و طی یک هفته ضمن بازدید از سینماهای پاریس، از کارخانه‌های تولید تجهیزات فیلمسازی دیدن می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۸۳۶۸

«احمدجو» طنز شبانه می‌سازد

مهر: امرالله احمدجو، مقدمه تولید فیلمنامه مجموعه طنز شبانه «اوسنه پادشاهی» را برای شبکه 3 فراهم می‌کند.احمدجو درباره پروژه جدید خود گفت: مقدمه تهیه مجموعه طنز شبانه اوسنه پادشاهی در 50 قسمت به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه 3 و به تهیه‌کنندگی رضا جودی آماده شده است و به احتمال زیاد تصویربرداری صحنه‌های داخلی آن زمستان شروع می‌شود.این مجموعه روایتگر پادشاهی است که ماجراهای مختلفی برایش اتفاق می‌افتد. داستان‌ها اپیزودیک است و برخی قصه‌‌ها در 2 قسمت روایت می‌شود. احمدجو مجموعه‌های روزی روزگاری و تفنگ سرپر را کارگردانی کرده است.

آغاز پیش‌تولید پروژه «شهید کاوه»

فارس: جواد اردکانی و ابراهیم اصغری برای شروع پیش‌تولید پروژه سینمایی «شهید کاوه» هفته آینده به کردستان می‌روند. ابراهیم اصغری تهیه‌کننده این فیلم در این باره گفت: ما منتظر تغییر و تحولات وزارت ارشاد هستیم تا وضعیت پروانه ساخت فیلم مشخص شود. وی افزود: هفته آینده همراه با جواد اردکانی به کردستان خواهیم رفت تا پیش‌تولید و هماهنگی اولیه را شروع کنیم. تهیه‌کننده پروژه سینمایی شهید کاوه گفت: در این سفر قرار است زمینه‌های تولید را فراهم و نسخه نهایی فیلمنامه را با توجه به جزئیات محیطی تکمیل کنیم. این اثر سینمایی که مقاطعی از زندگی شهید کاوه، یکی از فرماندهان کردستان را به تصویر می‌کشد در کردستان، مشهد و تهران فیلمبرداری می‌شود.

آقای هفت‌رنگ، روی پرده سینماها

ایسنا: فیلم ‌سینمایی «آقای هفت رنگ» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی از چهارشنبه 29 مهرماه در گروه عصر جدید به اکران درمی‌آید. محمدرضا فرجی، نایب رئیس شورای صنفی نمایش درباره جلسه دیروز شورا گفت: فیلم «شبانه» به کارگردانی مشترک کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار هم پس از «نیش و زنبور» در گروه آفریقا به نمایش درمی‌آید. فرجی درباره اکران «محاکمه در خیابان» هم عنوان کرد: قرار است این فیلم پس از «بی‌پولی» حمید نعمت‌الله در گروه آزادی به نمایش درآید. علاوه بر آقای هفت‌رنگ، 4 فیلم فرهنگی هم از چهارشنبه این هفته به نمایش درخواهند آمد که عبارتند از: «حیران» به کارگردانی شالیزه عارف‌پور، «صداها» ساخته فرزاد موتمن، «استشهادی برای خدا» ساخته علیرضا امینی و مستند «خانه روشن» به کارگردانی وحید موسائیان. نیکی کریمی، رضا عطاران، افسانه بایگان، حسن پورشیرازی و مریم امیرجلالی بازیگران این فیلم هستند.

آفریده: از کار اجرایی فاصله می‌گیرم

فارس: محمد آفریده گفت: در حال حاضر احساس می‌کنم تکلیفم نسبت به این حوزه تمام شده و باید از کار اجرایی فاصله بگیرم. محمد آفریده، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص فعالیت‌های آتی خود گفت: تا به حال برای حضور در حوزه‌های مختلف با حکم کسی وارد نشدم و با تهدید کسی هم خارج نشده‌ام. وی ادامه داد: اکنون احساس می‌کنم تکلیفم نسبت به این حوزه تمام شده و باید قالب کارم را تغییر دهم و یک مقدار از کار اجرایی فاصله بگیرم.

مستند «چشم‌انداز کارآفرینی» در شبکه خبر

جام‌جم: مستند «چشم‌انداز کارآفرینی» کاری است از گروه اجتماعی شبکه خبر که به موضوع جایگاه آموزش کارآفرینی در نظام آموزشی کشور می‌پردازد. به گزارش روابط عمومی شبکه خبر، این مجموعه با هدف اطلاع‌رسانی و آموزش که رکن اصلی هر فعالیت است، ساخته شده و توجه به جایگاه آموزش‌های کارآفرینی در نظام آموزشی کشور جهت تربیت نیروی خلاق، نوآور و کارآفرین و ترویج فرهنگ کارآفرینی از جمله اهداف دیگر این برنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها