عملیات اجرایی لایروبی اسکله کوثر ظهر سه شنبه طی مراسمی با حضور مسئولان استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۸۱۸۲

به گزارش مهر در بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این مراسم گفت: لایروبی اسکله کوثر 10 ماه طول خواهد کشید و با پایان عملیات لایروبی و با برداشت 230 هزار مترمکعب لای، عمق اسکله از سه متر به 7.5 متر در زمان جزر کامل افزایش می یابد.

محمد راستاد افزود: امید می رود با اجرای این طرح امکان پهلوگیری همزمان پنج کشتی، پنج هزار تنی فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح یاد شده هزینه ‌ای بالغ بر 44 میلیارد ریال صرف می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر فقط لنجهای 300 تنی می‌ توانند در اسکله کوثر پهلوگیری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص سکوهای اسکله کوثر گفت: ساخت این اسکله از سال 85 آغاز شده و با هزینه 160 میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌ برداری می‌رسد.

راستاد افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی اسکله 630 متری کوثر 85 درصد است.

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای توسعه بندر بوشهر هزینه شده است، گفت: این اعتبار برای احداث اسکله، ساختمان اداری، تجهیزات دریایی و بندری هزینه شده است.

ابوطالب شفقت افزود: در طرح لایروبی محدوه مقابل اسکله کوثر نیز مسیری حدود 600 متر برای لایروبی در نظر گرفته که نقش مهمی در توسعه بندر بوشهر و احداث اسکله کوثر دارد.

وی اظهار داشت: این طرح توسط پیمانکار داخلی انجام می ‌شود و برای نخستین بار است که این سطح کار توسط پیمانکار داخلی در حاشیه خلیج ‌فارس انجام می‌ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها