همایش منطقه‌ای کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان های بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۷۶۳۶

به گزارش خبرنگار جام جم در شیراز، در مراسم افتتاحیه  این همایش که امروز یکشنبه برگزار شد معاون دفتر مشاوره و امور تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از طرح های دفتر مشاوره و امور تربیتی و تحصیلی وزارتخانه بومی سازی فعالیت ها با رویکرد دینی است.

فریدون مصطفی پور افزود: مشکل اساسی ما این است که فعالیت های مشاوره ای در آموزش و پرورش بومی نشده است. برای بومی سازی فعالیت های مشاوره‌ای کارگروه های ویژه در سازمان ها و مناطق کشور تشکیل خواهد شد و براساس آن نیز فعالیت های مشاوره ای باید بومی شود.

وی یکی از مشکلات مشاوران تحصیلی آموزش و پرورش را افزایش ساعت کار آنان عنوان کرد و افزود: 30 ساعته شدن ساعت کارها سبب کاهش انگیزه مشاوران تحصیلی شده است. افزایش ساعت کار کارکنان مشاوره مشکلات زیادی را بوجود آورده است که باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

معاون دفتر مشاوره و امور تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش یکی از برنامه های این بخش را معرفی همه شغل های آموزشی به یک شیوه و برخورداری همه آنان از یک ساعت کار مشخص عنوان کرد و گفت: می خواهیم طوری برنامه ریزی شود تا همه شغل های آموزشی به یک لفظ خاص شناخته شوند و یک فرهنگی و یا معلم چند واژه آموزشی نداشته باشد.

مصطفی پور در بخشی از سخنان خود به کمبود نیروهای مشاوره در آموزش و پرورش اشاره کرد و از کارشناسان مشاوره خواست در سازماندهی نیروها عدالت را رعایت کنند و به نوعی نیز برنامه ریزی کنند تا ساعت های مشاوره با ساعت های تدریس مساوی برخوردار باشند.

وی گفت: از زمانی که گروه مشاوره تحصیلی زیر نظر معاونت پرورشی و تربیت بدنی مشغول شده است اعتبارهای این بخش 10 برابر افزایش یافته و همه این اعتبارها نیز به استان ها و مناطق اختصاص یافته است. به ازای هر مشاوره حدود 18 هزار تومان در سال برای ارتقای علمی و تخصصی آنان  اختصاص می یابد.

مصطفی پور بر تخصص بیش از پیش مشاوران در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی مشاوران تحصیلی به همراه خانواده آنان تنها به تحصیل دانش آموزان توجه می کنند و این در حالی است که باید برای تربیت و مهارت های زندگی آنان نیز به عنوان یک اصل توجه بیشتری داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی تاکید کرد: مشاوران تحصیلی باید دانش آموزان را همانند فرزندان خود بدانند و آنان را در تحصیل همکاری و همیاری کنند.  باید در بی حرمتی ها حرمت را نشان دهیم و دانش آموزان را مورد تکریم و احترام قرار دهیم. 

«حکمت» دبیر این همایش نیز از اهداف همایش را تبیین سیاست های دفتر مشاوره امور تربیتی و تحصیلی ، تبیین مشاوره  با رویکرد دینی ، هم اندیشی مشاوران استان ها و بررسی نقاط ضعف و مشکلات مشاوره ای و ارایه راهکارها عنوان کرد.

این همایش  از امروز در شیراز برگزار شده است و تا عصر  فردا  27 مهر ماه در محل تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز ادامه دارد.

شیراز خبرنگار جام جم - علی شاهسون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها