دیوان محاسبات تاکید کرد:

تخلف وزارت راه در تالاب انزلی

کارشناس مسئول تالاب انزلی در سازمان محیط زیست از ارائه گزارش دیوان محاسبات کشور به مجلس خبر داد که در آن به امتناع وزارت راه به انجام تعهداتش در پروژه میانگذر تاکید شده است.
کد خبر: ۲۸۷۲۲۶

مسعود باقر زاده کریمی در گفتگو با مهر گفت: رئیس سازمان محیط زیست در نشست روز سه شنبه (14 مهر) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حضور داشته که پیرامون مسئله تالاب انزلی نیز صحبت شده است اگر چه طبق تمامی گزارشها وزارت راه به تعهداتش عمل نمی کند.

این کارشناس محیط زیست با تاکید بر نقش دیوان محاسبات که بررسی آخرین وضعیت و همین طور تهیه گزارش از تخلفات صورت گرفته در تالاب انزلی را در دستور کار قرار داده است، افزود: نظر کارشناسی دیوان محاسبات با تمام محدودیتهای زیست محیطی و نداشتن ایده آل ها در نظر گرفته در حوزه محیط زیست باز هم عملکرد وزارت راه را محکوم می کند.

این در حالی است که برغم صورت جلسه معاونت فناوری ریاست جمهوری که پیشتر نقش حکمیت در حل بحران تالاب انزلی را به عهده داشت مهمترین دلیل حضور دیوان محاسبات در برنامه تحقیق از تخلفات صورت گرفته در تالاب انزلی اعلام شده است.

باقر زاده کریمی پیشتر از تخریب 40 درصدی تالاب انزلی بر اثر فشار وارده از طرف میانگذر 3 کیلومتری در تالاب خبر داده بود.

همچنین این مقام مسئول در سازمان محیط زیست با اعلام اینکه قرار است حکمیت معاون فناوری رئیس جمهوری فصل الخطاب باشد و وزارت راه بخشی از دغدغه های محیط زیست و کارشناسان و فعالان این حوزه را به رسمیت بشناسد، افزود: قرار بود اداره راه دهانه پلهای میانگذر را باز کند و از ایجاد خاکریزی بیشتر دست بردارد که شریانهای حیاتی تالاب را به جد تهدید می کند و این سه کیلومتر میانگذر را به نحوی مدیریت کند که حداقل آسیبهای غیر قابل جبران به تالاب انزلی وارد نشود ولی متاسفانه گوش کسی بدهکار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها