گروه جامعه: مدیر کل دفتر امور فرهنگی سازمان ملی جوانان از ثبت 82 هزار و 269‌پایگاه و 134 هزار و 497 برنامه در سامانه اطلاعات اوقات فراغت کشور تا نیمه مهرماه 88 خبر داد. به گزارش ایسنا، ‌مجید امیدی با اشاره به این ‌که عملکرد استان‌ها در جهت تکمیل سامانه اوقات فراغت براساس تعداد شهرستان‌ها و میزان جمعیت جوانان گروه‌بندی شده است، تصریح کرد: بر این اساس استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، همدان، مازندران و خوزستان با توجه به امکانات، ظرفیت‌ها و تعداد جمعیت جوان استان از فعال‌ترین استان‌ها در ورود اطلاعات به سامانه اوقات فراغت کشور بوده‌اند.
کد خبر: ۲۸۶۷۸۴

وی واقعی کردن آمارهای حوزه اوقات فراغت به منظور برنامه‌ریزی شفاف‌تر و دقیق‌تر، جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها و اتلاف اعتبارات، افزایش کنترل خانواده‌ها و جلب اعتماد جوانان و خانواده‌ها در این حوزه را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی سامانه اطلاعات اوقات فراغت برشمرد.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی سازمان ملی جوانان، گفت: این سامانه اطلاعات را از پایگاه‌ها به عنوان پایین‌ترین لایه اجرایی برنامه‌های اوقات فراغت جمع‌آوری می‌کند و بانک جامعی از اطلاعات مربوط به اوقات فراغت را در اختیار برنامه‌ریزان کشور در حوزه جوانان قرار می‌دهد. علاوه بر این، سامانه اوقات فراغت اطلاعات دقیقی از نوع مخاطب و میزان استقبال مخاطبان و خانواده‌ها از برنامه‌های فراغتی را در اختیار مسوولان این حوزه می‌گذارد.

امیدی اظهار کرد: برخلاف رایزنی با مسوولان ارشد دستگاه‌های متولی امور جوانان در قالب ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، ‌سازمان ملی جوانان با عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در حوزه اوقات فراغت بویژه در زمینه درج اطلاعات در سامانه روبه‌رو شد. بدون جلب همت ملی، دستیابی به بانک جامع اوقات فراغت ناممکن است از این‌رو بی‌توجهی در خدمات‌رسانی در این حوزه قابل توجیه نیست، زیرا این امر موجب از بین رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی خانواده‌ها و جوانان می‌شود.

وی برخورد سلیقه‌ای و رفع تکلیفی را یکی از آسیب‌های حوزه اوقات فراغت عنوان کرد و افزود: این نوع مواجهه باعث فرار مخاطب از برنامه‌ها می‌شود. در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان پاسخ به نیازهای جسمی و روانی ضروری است. برنامه رقبای فرهنگی و هویتی خانواده و جوانان برخلاف اغلب برنامه‌های نهادهای متولی اوقات فراغت عرضه محور بوده و مدیریت فرهنگی در این حوزه منفعلانه عمل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها