گروه جامعه: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم باید به صورت مشخص مدارک تحصیلی مدیرانی را که امروز در سطح کشور فعالیت می‌کنند، مورد بررسی و بازبینی قرار دهد و سپس آن را منتشر کند تا مشخص شود چه کسانی متخلفند، اقدام به سرقت علمی کرد‌ه‌اند و مدارک جعلی دارند. امیر طاهرخانی در گفتگو با ایسنا، تقلب علمی را نوعی سرقت دانست و تاکید کرد: سرقت علمی امروز در دنیا جایگاهی ندارد و از بدترین نوع سرقت‌ها محسوب می‌شود. طبیعی است که جعل مدرک هم به معنای سرقت علمی است و باعث بی‌اعتباری کشور در مجامع علمی می‌شود. تقلب و دزدی در هر شکلش مذموم است و بویژه در سطوح و مجامع علمی پسندیده نیست.
کد خبر: ۲۸۶۵۹۴

نماینده مردم تاکستان در خانه ملت همچنین تاکید کرد: در دولت فعلی، بیشترین مشکلات برای مدیران در این خصوص مطرح است که باید هر چه زودتر این موضوع، بررسی و نتایج آن منتشر شود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تذکر، صحبت و حتی فشار درباره بررسی و بازبینی مدارک مدیران اجرایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمیسیون در نظر دارد راجع به مباحث جعل مدارک و سرقت‌های علمی اقداماتی انجام دهد. بدون شک مجلس موارد تخلفی را که مشخص شود، در صحن مجلس مطرح می‌کند و با مدیرانی که این مشکل را داشته باشند، برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم تاکستان در خانه ملت همچنین افزود: سرقت علمی و جعل مدرک بخصوص در ایران که فرهنگ غنی اسلامی در آن حاکم است جایگاهی ندارد، لذا باید اراده‌ای جمعی برای برخورد با این موضوع در میان مسوولان امر ایجاد شود.

این نماینده مجلس هشدار داد: اگر این موضوع همه‌گیر و از حساسیتش کاسته شود، قبح آن شکسته می‌شود و حیثیت و اعتبار علمی کشور زیر سوال می‌رود و شاید در آینده مراکز و موسسه‌های علمی معتبر دنیا دیگر اعتمادی به مدارک علمی کشورمان نکنند.

طاهرخانی با تاکید بر این‌که سرقت علمی و جعل مدرک موجب بی‌اعتباری کشور و ضربه به نظام می‌شود، خاطرنشان کرد: مسوولان و تمام مردم باید از این موضوع پرهیز کنند، ضمن این‌که باید دقت کافی، بررسی دقیق و نظارت لازم از سوی وزارت علوم صورت گیرد تا هیچ‌گاه در کشور شاهد چنین مواردی نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها